W dniu dzisiejszym Google poinformowało na blogu, że już niedługo w systemie Android będziemy mogli zobaczyć pełną obsługę API Vulkan. Co zmienia taka decyzja?
Firma z Mountain View ogłosiła, że jako jedna z pierwszych firm w niedługim czasie pozwoli na skorzystanie z technologii Vulkan w systemie operacyjnym Android. Biblioteki dotychczas rozwijane przez Khronos będą alternatywą dla OpenGL ES.
Vulkan jest otwartym standardem grafiki 3D oraz renderingu a samo oprogramowanie zostało przygotowane po to, by zminimalizować wpływ sterownika na procesor pozwalając aplikacjom i grom na wykorzystanie większej ilości rdzeni w urządzeniach mobilnych.
Dzięki tej nowej technologii gry oraz aplikacje będą wyglądać ładniej ale przede wszystkim mają być jeszcze bardziej wydajne. Zaimplementowanie API Vulkana odbije się na cieniach, geometrii oraz samej jakości tekstur w mobilnej rozgrywce i nie tylko.
Nie po raz pierwszy jesteśmy świadkami kiedy granica między sprzętem komputerowym a mobilnym zaczyna się coraz bardziej zacierać. Przy tak szybkim tempie rozwoju może się okazać, że pewnego dnia już nie będziemy potrzebowali naszych komputerów do codziennej pracy.
źródło: AndroidDevelopersBlog
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Huawei rusza z majową promocją z okazji zbliżającego się sezonu komunijnego. Producent przecenia smartwatche, słuchawki…
Jak będzie wyglądać OnePlus 13? Jeśli tak, jak na dzisiejszych renderach, to mamy przepis na…
W sklepie Media Markt trwa świetna akcja promocyjna! Wydaj 1000 zł, a otrzymasz rabat aż…
Bardzo kibicuję sukcesowi Sony Xperia 1 VI. Ma wszystko, by nareszcie trafić do masowego klienta…
Seria Samsung Galaxy S25 może pracować na baterii dłużej pomimo tego, że akumulatory wcale nie…
vivo X100s, vivo X100s Pro i vivo X100 Ultra będą jednym tchem wymieniane wśród najlepszych…