W dniu dzisiejszym Google poinformowało na blogu, że już niedługo w systemie Android będziemy mogli zobaczyć pełną obsługę API Vulkan. Co zmienia taka decyzja?
Firma z Mountain View ogłosiła, że jako jedna z pierwszych firm w niedługim czasie pozwoli na skorzystanie z technologii Vulkan w systemie operacyjnym Android. Biblioteki dotychczas rozwijane przez Khronos będą alternatywą dla OpenGL ES.
Vulkan jest otwartym standardem grafiki 3D oraz renderingu a samo oprogramowanie zostało przygotowane po to, by zminimalizować wpływ sterownika na procesor pozwalając aplikacjom i grom na wykorzystanie większej ilości rdzeni w urządzeniach mobilnych.
Dzięki tej nowej technologii gry oraz aplikacje będą wyglądać ładniej ale przede wszystkim mają być jeszcze bardziej wydajne. Zaimplementowanie API Vulkana odbije się na cieniach, geometrii oraz samej jakości tekstur w mobilnej rozgrywce i nie tylko.
Nie po raz pierwszy jesteśmy świadkami kiedy granica między sprzętem komputerowym a mobilnym zaczyna się coraz bardziej zacierać. Przy tak szybkim tempie rozwoju może się okazać, że pewnego dnia już nie będziemy potrzebowali naszych komputerów do codziennej pracy.
źródło: AndroidDevelopersBlog
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…
Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…
Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…
Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…
To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…
Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…