Firma Apple zajęła pierwsze miejsce w rankinguBrandZ Top 100, który tworzy agencja Millward Brown. Markę amerykańskiej korporacji wyceniono na 153,3 mld dolarów, co oznacza prawie dwukrotny wzrost w porównaniu z zeszłorocznym zestawieniem. Drugie miejsce zajął internetowy gigant Google, który wyceniono na 111,5 mld dolarów (spadek wartości o 2%). Warto wspomnieć, iż firma ta przewodziła w prezentowanym rankingu przez ostatnie cztery lata.
Twórcy zestawienia zwracają szczególną uwagę na prawie dwukrotny wzrost wartości marki Apple w okresie zaledwie jednego roku. Firma z Cupertino zawdzięcza to dużemu zainteresowaniu produktami Apple wśród klientów. Mowa tu głównie o nowych modelach iPhone’a oraz iMaca. Spore znaczenie ma również wypuszczenie na rynek iPadów.
W pierwszej piątce najdroższych brandów znajdują się IBM (wyceniany na 100,8 mld dolarów, w porównaniu z rokiem poprzednim wzrost o 17%), McDonald’s ($81 mld, +23%) i Microsoft ($78,2 mld, +2%). Najwyższy wzrost na liście zanotował Facebook, który uplasował się na 35. miejscu listy ($19,1 mld, +246%). O jedną trzecią spadła wartość marki Nintendo (79. miejsce, $11,1 mld), a o 28% wartość brandu Nokia (81. miejsce, $10,7 mld). Z branży IT można wymienić jeszcze firmy AT&T (7. miejsce), Amazon (14), HP (18), Oracle (22), RIM (25), Intel (58), Samsung (67), MTC (80), eBay (82), Sony (85).
Źródło: bloomberg
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…
Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…
Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…
Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…
Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…
Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…