Wczoraj jeden z głównych analityków Canaccord Genuity – T. Michael Walkley – wystosował twierdzenie, jakoby marka BlackBerry i niektóre z urządzeń opartych na systemie Android, miały poważne trudności ze sprzedażą. W międzyczasie Apple notowało same sukcesy – w kwietniu odnotowano wysoki wskaźnik sprzedaży dla iPada oraz iPhone’a w seciach AT&T i Verizon. Smartfon iPhone 4 był najlepiej sprzedającym się aparatem u obydwu wymienionych dostawców, natomiast iPhone 3GS zaliczył wyższe notowania pod tym względem od Motoroli Atrix i HTC Inspire 4G.
Badania rynkowe sugerowały również znacznie mniejszy sukces urządzeń 4G niż zakładano. Verizon w pierwszym kwartale bieżącego roku dostarczył do konsumentów 260 000 telefonów HTC Thunderbolt, lecz wkrótce firma otrzymała dużą ilość zwrotów. Użytkownicy narzekali na słabą baterię. HTC Inspire 4G poradził sobie lepiej u providera AT&T, lecz był to sukces kosztem urządzeń z Windows Phone 7 czy Atrix 4G – nie iPhona.
Inne marki niż Apple odniosły większy sukces dzięki T-Mobile – w szczególności LG G2X czy Samsung Galaxy S 4G. W międzyczasie, RIM miewał problemy tak w rodzimym kraju, jak i za granicą. Sprzedaż BlackBerry Torch poleciała w dół, podobnie jak tańszego Curve 8520, przegrywając wyścig z urządzeniami operującymi na Androidzie, a nawet telefonami Nokia C-series.
Obecny stan rynku może sprowadzić kłopoty finansowe na niektóre z firm, w szczególności na Motorolę. Decyzja tej firmy o opóźnieniu wypuszczenia na świat Droid Bionic może jeszcze bardziej pomniejszyć udział w Verizon na koniec wiosny.
Źródło: Electronista
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.