reklama
Copyright © gsmManiaK.pl wszelkie prawa zastrzeżone. Nie wyrażamy zgody na kopiowanie całości lub fragmentów treści. |
Największa sieć blogów Nowych Technologii techManiaK.PL CATALIST s.c., ul. Krowoderskich Zuchów 17/12, 31-271 Kraków 1796 queries. 0,289, 0.289 (0,289) (16440838, G43h2F272a) |
Ogromna kara to 900 tys.€?
Artykuł za długi i za nudny. Nic się z niego nie dowiedziałem. Większość rzeczy ( jakieś 91%), o których napisałeś są zawarte w gwarancji, więc po co ją przypisywać? Szukanie tematu na siłę.
Dziwne czasy. Ludzie nie lubią czytać nic dłuższego od kilku zdań bo nie mogą zrozumieć dłuższego tekstu. Nie ma już lektur w szkołach czy czytają teraz po jednej kartce?
„Artykuł za długi i za nudny. Nic się z niego nie dowiedziałem.” I w Twoim przypadku wcale mnie to nie dziwi.
Jakoś nigdy nie przepadałem za Apple, w tej firmie kombinują jak dużo zrobić a się nie na robić.
Radzę przeczytać jeszcze raz fragment dotyczący zadrapań. Nie chodzi w nim o wyłączenie gwarancji tylko o awarie za, które producent nie odpowiada i które nie będą naprawiane w ramach gwarancji.
@Papaj
Nie twierdzę, że zadrapania odrzucają gwarancję. Apple wymienia urządzenia więc może ale nie musi. Informacja taką możesz uzyskać kontaktując się z serwisem Apple albo infolinią.
@Ja
Dziękuję za uwagi.
Jak nie masz wiedzy,a piszesz artykuł to wprowadzasz w błąd! Wymieniałem porysowanego Iphona 5s bez problemu w serwisie. Bzdury wypisujecie
@Marcinie
Nie twierdzę, że producent odmówi Ci takiej naprawy. Zwracam uwagę, że może zaistnieć taka sytuacja.
Dla przykładu podsyłam link z takim przypadkiem. Jak już nadmieniłem wcześniej to jest kwestia rozpatrywana przez producenta.
http://supe…ancji.html
@karolg Może zacznijmy od tego,ze serwis podany w linku nie stał nawet obok serwisu. Jakoś świadczonych tam usług nie stanowi standardu Apple
@Marcinie
Serwis to serwis. Apple nadał autoryzację Regenersis. Śmiem twierdzić, że serwis w każdej takiej sytuacji na pewno kontaktuje się z Apple.
Mylisz się – w Regenersis już nie naprawiają sprzętu Apple.
Wymienialem iphona6 już 2 razy. Żadnych kosztów i problemów. Nie widzę lepszego serwisu niż Apple. Masz to za co płacisz. Nie rozumiem tej nagonki na Apple. Jeśli cię nie stać i zazdrościsz to nie krytykuj. Miliony ludzi i to bardziej cywilizowanych na świecie kupuje ten sprzęt bez zastanowienia i nie chcą słyszeć o innym, wiec to o czymś swiadczy. Marudzą jak zwykle biedne polaczki. I nie wiem po co ja to wogole pisze.
Tez wymieniłem już 3 razy iphona 6 i dalej dostałem kupę której nie chce , nie ma możliwości wymiany na inny model z dopłata , dostajesz refurba na 100% nie jest to nowy telefon nie wiem co chwalić w takim serwisie gdzie mówię nie chce tego zamiencie mi na inny dopłace szlysze nie , mówię zwróćcie mi pieniądze mówią nie , mówię ok dajcie mi w pudelku sprzedam na ebay i kupię samsunga a oni mówią dobry pomysł . Nie wiem cieszyć sie uszminklaskac super serwis. I nigdy więcej Apple sprzedałem iPada , MacBooka i iphona to jest dopiero bieda ten cały Apple Steven Paul Jobs w grobie sie przewraca
Dziękuje firmie Apple teraz są ładne ale nie wszystkie awaryjne ale jak już są to serwis tak cię załatwia ze wychodząc stawiasz na za nim krzyżyk .
„Miliony ludzi i to bardziej cywilizowanych na świecie kupuje ten sprzęt bez zastanowienia i nie chcą słyszeć o innym, wiec to o czymś swiadczy.”
Jeden z najbardziej idiotycznych argumentów. Miliony ludzi chodzą w crocksach – to też o czymś świadczy.
@Prawda
Nikt nie robi nagonki. Informuję tylko, że gorzej to wygląda kiedy masz naprawę na swój koszt. Skoro taka dobra marka to czemu za takie pieniądze klient otrzymuję refurbishowane urządzenie?
Serwis pogwarancyjny w tym przypadku nie jest łagodny dla klientów.
Link, który podałem wskazuję, że takie sytuację się zdarzają. Dlaczego?
Dlatego że warunki gwarancji określa producent.
Jak ci nie pasują to zawsze możesz reklamować z tytułu gwarancji prawnej (dotyczy tylko zakupów na firmę) lub rękojmii (dla konsumentów).
Swoją drogą Sony jest jeszcze gorsze bo łamie warunki gwarancji prawnej
http://supe…ie-od.html
Adamie,
Gwarancja prawna nie dotyczy producenta, w tekście powyżej masz to wyjaśnione. Producenta obliguję gwarancja handlowa. Zapis mówiący o odnowieniu gwarancji jest wyłączony i Sony postępuję tak tylko w przypadku klientów firmowych. Aktualnie po zmianie prawa to wszystko się zmieniło. Nie mniej jednak przytoczyłeś jeszcze zaległą sprawę. Pamiętaj, że gwarancja prawna to ta, która określa Unia i nakazuję ona 2 lata ale skierowana jest w stosunku do sprzedawcy.
Gwarancja handlowa jest dobrowolna.
Oczywiście że do sprzedawcy, ale dotyczy tylko zakupów na firmę.
dlatego jeśli w 1 roku wystąpi jakiś problem z urządzeniem, zazwyczaj wolę korzystać z rękojmi.
Aktualnie po zmianie ustawy została już tylko Rękojmia ( zastąpiła Niezgodność Towaru z Umową ). W tym momencie klient ma prawo wyboru aż do 4 rozwiązań: wymiana, obniżenie ceny, naprawa albo odstąpienie od umowy.Zmieniło się jeszcze kilka kwestii np teraz nie trzeba mieć już paragonu, sprzedawca powinien sobie jakość odnaleźć ( nie wiem jak to jest rozwiązywane na chwilę obecną )
Jeśli chodzi o to co zostało narzucone gwarantowi to czas naprawy, w przypadku kiedy gwarant nie określił czasu naprawy w swoich dokumentach to będzie to obligatoryjne 14 dni. Wcześniej tego nie było ( po za sprzedawcą ).
Tak czy siak wymiana na nowy z tytułu rękojmii jest korzystniejsza niż wymiana na refurbished z tytułu gwarancji producenta.
Apple takich wymian na nowy dokonuje klientom którzy kupili w Apple Store i Apple Store Online.
Wymiany na refurby są w sytuacji gdy ktoś odeśle telefon do serwisu.
https://www….-warranty/
Wyraźnie piszą o tym na swojej stronie więc o „przekrętach” nie może być mowy.
Jest też gwarancja prawna dla firm zapisana w art. 577, 578, 579, 580, 581 i 582 Kodeksu Cywilnego.
Poruszamy się głównie w zakresie klienta indywidualnego.
A co myślicie od fakcie, że Apple wymienia telefony na refurbishowane wersje ?
Ma do tego prawo.
Z tytułu rękojmii wymieniają na nowe, więc wybór należy do konsumenta.
Adamie,
Nie do końca tak jest.
Z tytułu rękojmii sprzedawca może posłużyć się wymianą producenta. Przy reklamacji w 1 roku ( gdzie gwarancję zapewnia Apple dla klienta i sprzedawcy ) telefon może zostać wymieniony przez serwis. Sprzedawca w przypadku reklamacji zawsze przesyła urządzenie do serwisu producenta z reklamacją i serwis za pewne dokona naprawy co w przypadku iPhone i iPad czy iPodsą to wymiany w 99%
W tym momencie sprzedawca w zasadzie nie ponowi żadnych kosztów, bo producent wymienia urządzenie.
Nie może bo z tytułu rękojmii sprzedawca musi wymienić towar na zgodny z umową, w której jest nowy telefon, a nie poserwisowy refurbished.
Jeśli cię nie stać i zazdrościsz to nie krytykuj- bogacz się znalazł, widać że jakiś wielki fan. Fajne że to napisał bo chociaż pośmiać się można. Rozbawiają mnie tacy ludzie. Czują się wyżsi bo mają droższy telefon.
Kto dokonuje wymiany sprzętu z tytułu rękojmii ? Jeśli sprzedawca to dla niego najtańszym sposobem będzie wymiana poprzez serwis a klient dostaję to czego chciał.
Klient na pewno nie chciał wymiany na poserwisowy telefon, bo przecież nie taki kupił.
A wymiana ma doprowadzić towar do stanu zgodnego z umową kupna.
Rękojmia czy też odpowiedzialność za wady towaru nie mają nic do serwisu gwarancyjnego producenta.
Jeśli dokonujemy wymiany z tytuły rękojmi, sprzedawca musi nam wydać nowy produkt (w tym przypadku telefon) i wystawić nowy paragon, gdyż rękojmia biegnie od nowa.
@Fidel
Mówisz o nowej rękojmi – dla klientów indywidualnych( 25.12.2014r zmiana prawa ) ? Paragon to nie ale wydać stosowne oświadczenie.
Musi wystawić dokument który potwierdza wymianę, większość sklepów wystawia to jako zwrot starego produktu i sprzedaż nowego. Dalej sklep nie może wydać towaru odnowionego gdyż taki już na starcie nie jest zgodny z umową.
@Adam
Miałeś kiedyś wymianę iPhona?
Zrefurbishowany nie oznacza porysowany. Apple wymienia telefony w taki sposób, że wygląda jak nowy. Tylko części mogą być zregenerowane. Uwierz mi, że stan urządzeń jaki wydaje serwis jest naprawdę dobry a wręcz nowy z wyglądu.
8 razy, ze wzgledu na niezgodność towaru i zawsze dostałem nowy z półki czy magazynu.
W serwisie nigdy nie byłem, ani z gwarancji nigdy nie korzystałem bo mnie nie interesowała wymiana na poserwisowego refurba. I to że wyglądałby prawie jak nowy nie znaczy że byłby nowy.
Serwisowe to przede wszystkim nie są całe zestawy. Jeśli dostawałeś od sprzedawcy to gratuluję. Najczęściej nowe zestawy nie są jeszcze aktywowane a co za tym idzie gwarancja nie została uaktywniona ( w przypadku Apple data gwarancja jest u nich uznawana jako rozpoczęcie gwarancji ) dopiero później paragon czy faktura.
Sprzedawcą w każdym z tych przypadków było Apple.
Smutny artykuł napisany przez kogoś ,kto ma marne pojęcie. Serwis apple jest właśnie jednym z lepszych-każdy kto korzystał to to potwierdzi. Jak nie masz o czym pisać,to może idź na spacer,może wena przyjdzie i uda napisać się coś ,co ktokolwiek będzie chciał przeczytać?
Tak, jeden z lepszych serwisów – w szczególności jak iPhone trafi do Regenersis, tylko tam wada na ekranie (pionowa kreska) może wynikać z zalania telefonu.
Ja tylko od siebie dodam że nie krytykując Apple ma taki dobry serwis to dlaczego uznaje się sprzęt za dobry? Dobry sprzęt się nie psuje…
@Wrb
Potwierdzą te osoby, które miały przeprowadzoną wymianę tego urządzenia ” in warranty ”
Nie bardzo przekonuję mnie stwierdzenie ” jednym z lepszych kto korzystał to to potwierdzi „.
Zapraszam do lektury jednego z większych forum poświęconych apple:
http://myap…gwarancja/
Warto odnotować, że Regenersis serwisuje też telefony innych marek, np. Microsoft, Nokia, Samsung, HTC, Acer, Huawei, Lenovo, ZTE.
@Fidel
Ilu konsumentów o tym wie? Urządzenia z serwisu Apple po mimo, że są to refurby wyglądają jak nowe ( choć są regenerowane części ). Sklepy to tylko sprzedaż paragonem a masz jeszcze operatorów. Wielu sprzedawców też sprytnie omija prawo gdyż jest dziurawe.
W zasadzie to sklep nie ma szans ze świadomym konsumentem.
Wymiana na refurba nie jest doprowadzeniem do stanu zgodnego z umową i skutkuje koniecznością zwrotu pieniędzy.
Odmowa wymiany, też skutkuje koniecznością zwrotu pieniędzy.
Domniemanie, że niezgodność istniała w momencie sprzedaży bardzo dobrze chroni kupujących.
Jak widać na Myapple.pl konsumenci o tym wiedzą.
A co to ma do rzeczy ilu wie? Znajdzie się jeden co wie i taki sklep czy operator, zapłaci za złamanie prawa. Wystarczy jeden telefon do federacji konsumenta i nagle sklepy zmieniają swoje podejście. Sam miałem przypadek że sklep naprawiał telefon, oddany na niezgodność towaru z umową, ponad 3 tygodnie i po telefonie z federacji konsumenta, od razu zdecydowali się oddać pieniądze).
Nie mi oceniać pracę serwisu. Pamiętaj, że serwis jest na pewno w stałym kontakcie z Apple.
Wątpię, nie robili by nic poza korespondencją z Apple. Pewnie konsultują tylko nietypowe przypadki.
Nie wiemy co jest tym poszczególnym przypadkiem, według mnie tylko rysy i uszkodzenia pochodzące pod mechaniczne.
To jest do sprawdzenia, na myapple.pl chyba podawali kiedyś procedurę serwisową.
@Adamie
Skąd Twoja wiedza?
Regenersis nie robi Acera, przynajmniej Polski Regenersis.
Na swojej stronie podają że tak, choć może tylko notebooki.
@Fidel
Sklepy kombinują by ciąć koszty dlatego zależy im na naprawach.
Karol
I co to ma za znaczenie?
No właśnie, to małe sklepy i duże elektromarkety kombinują by ciąć koszty bo mają małe marże.
Apple Store i Apple Store Online nie, są wręcz wzorem obsługi i wymieniają na nowe nawet wygięte wpół iPhone 6.
@karolg popraw bledy ort:)
Karolug
Korzystałem już z wielu serwisów i uwierz mi lub nie – nie ma obecnie lepszego serwisu od Apple
Za każdym razem jak zgłaszałem problem telefon zawsze był wymieniony bez najmniejszej łaski czy dyskusji
Spróbuj zgłosić problem np z telefonem Samsunga – w 99 % pokryjesz koszty naprawy sam
Pozdrawiam
@Spark
Nic dziwnego, że Apple wymieniło Ci zawsze telefon gdyż do nie dawna ( teraz w sumie też po za drobnymi podzespołami ) również urządzenia są wymieniane na refurbishowane sprawne modele.
Jeśli chodzi o Samsunga, naprawdę nie wiem o jakich kosztach naprawy piszesz ? Gwarancyjnie Samsung naprawia urządzenie na swój koszt, chyba, że usterka zostanie stwierdzona z winy użytkownika.
Podsumowując naprawa w Apple ( pogwarancyjna ) będzie zawsze droższa niż pogwarancyjna w Samsungu.
Pisząc ten artykuł wyraziłem swoje zdanie, że nie bardzo mi się widzi płacić ponad 1000 zł za refurbishowany telefon. Na chwilę obecną wypowiadają się tylko użytkownicy, którzy byli obsłużeni z gwarancji – nie twierdzę, że źle wygląda. A co kiedy dla Waszych urządzeń pojawi się kosztorys na naprawę 1200 zł za wymianę ? Mam wrażenie, że odpowiedź jest oczywista, mało kto się zdecyduję ale w ten sposób serwis pogwarancyjny u producenta jest już zamknięty ( najczęściej są to uszkodzenia mech LCD, czy też zalania telefonów ). Czy nie mam racji ?