REKLAMA TP
niedziela, 15 marca 2015, Szymon Marcjanek

„Prawem na lewo” czyli co musicie wiedzieć o gwarancji

Fotolia_Prawo
fot. JacobST, Fotolia.com

0 odpowiedzi na “Fotolia_Prawo”

  1. Kacper pisze:

    A jak kupiłem towar przed wejściem ustawy to te przepisy tez mnie obowiązują?

  2. konrado96 pisze:

    Oddałem klawiature do komputronika 18 lutego z tytułu gwarancji. Produkt miał wadę fabryczną ,bo upłynięciu terminu (14 dni) zadzwoniłem do nich,lecz gościu powiedział że przysługuje mu kolejne 14 dni rozpatrzenie co dalej robić. Wyśmiałem go i dałem mu czas do poniedziałku informując go ,że w poniedziałek będę bardziej przekonujący co do oddania pieniędzy 🙂

  3. Karolg pisze:

    Kacper przykro mi ale prawo nie działa wstecz. Gdybyś kupił po 25 grudnia 2014r to byś się zmieścił.

  4. Karolg pisze:

    Konrado.

    Ciężko mi się ustosunkować do twojego pytania. Potrzebowałbym więcej informacji aby odpowiedzieć.

    Lecz jeśli producent określił jakiś czas to sugeruję powołać się na ten punkt i skontaktować się z gwarantem.

  5. Adamo1139 pisze:

    O ile się nie mylę, takie prawo dotyczy tylko kupna przez internet. Nie dotyczy np. zamówienia przez internet towaru i odebrania go w sklepie stacjonarnym, albo po prostu kupna w sklepie stacjonarnym. Kolega miał przypadek, gdzie reklamował xperię z1 na niezgodność z umową. Nie odpowiedzieli mu w terminie. Poszedł do prawnika i telefonu na razie nie ma. Kupował w rtv euro agd

  6. karolg pisze:

    Adamo nie prawda jeśli nie jesteś przekonany zapraszam na stronę UOKiK-u albo do kontaktu z Rzecznikiem Praw Konsumentów. Sprzedawca ma prawo do 14 dni i obowiązek odpowiedzi. Kupno przez internet czy sklep stacjonarny nie ma tutaj nic do znaczenia.

  7. Adamo1139 pisze:

    Znaczy się te stare przepisy nie pozwalały na reklamowanie sprzętu nie kupionego przez internet, a w nowych juz można kupić nie przez internet i jest ta zasada „niezgodność z umową”?

  8. Alicja pisze:

    Karolg; faktem jest to, że dobrze się czyta Twój wpis. Natomiast, mam zastrzeżenia do tego, że w jednym tekście piszesz naprzemiennie o gwarancji i rękojmi. Są to dwa odrębne tryby dochodzenia swoich praw; reklamację z tytułu gwarancji składamy do producenta towaru, jeżeli takowej udzielił. Natomiast reklamację z tytułu rękojmi /w przypadku zakupu dokonanego po 24 grudnia 2014 roku/ składa się do sprzedawcy zakupionego sprzętu, na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Prawdą jest, jak piszesz, prawo wyboru i określenia żądania przez konsumenta. Do czasu jednak, gdy nie wyjaśnimy dokładnie konsumentom, tego, że to oni mają prawo wyboru i że w przypadku zakupu nowego towaru gwarancja to zło konieczne, nie zachęcimy do korzystania z ustawowych praw konsumenckich.

  9. Karolg pisze:

    Adamo ani stare ani nowe przepisy nie ograniczają Cię do zgłoszenia reklamacji z gwarancji czy z niezgodności. A już tym bardziej miejsce czy to internetowy sklep czy naziemny.

    Jeśli są problemy zalecam kontakt z miejskim rzecznikiem praw konsumenta.

  10. Myślący pisze:

    A jak wygląda sprawa z bad pixelami?

  11. Karolg pisze:

    Kolego myślący w kwestii bad pixeli to temat bardzo szeroki i w tutaj jeśli pozwolisz odsyłam do odpowiednich instytucji, które walczą o dobro konsumenta.

  12. Andrzej pisze:

    Ja tam kupiłem TV Philipsa i dzięki Panu o gwarancji dawno zapomniałem 😉

  13. jj pisze:

    Tytuł tekstu wprowadza w błąd. W tytule jest o gwarancji, a tekst zaczyna się od przytoczenia uprawnień wynikających z rękojmi za wady, tymczasem są to 2 różne rzeczy. Gwarancja to „uprawnienie dodatkowe”, które producent przyznaje wdg. uznania i jesteśmy związani tym, co jest w niej zapisane. Tymczasem rękojmia za wady (fizyczne oraz prawne) to coś zupełnie innego. To na podstawie rękojmi możemy zgłosić niezgodność towaru z umową, a ma to miejsce zwłaszcza wtedy, gdy:

    1)rzecz sprzedana nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
    2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
    3) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
    4) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

    W praktyce wygląda konsument może sobie wybrać, czy skorzysta z gwarancji(o ile przedmiot lub usługa takową posiadały) czy rękojmi. Zazwyczaj korzystniej jest skorzystać z rękojmi, ale to już moje spostrzeżenie.

    Ważną informacją jest także, iż stwierdzenie przez konsumenta niezgodności towaru z umową musi nastąpić w ciągu roku od wydania rzeczy – tylko wtedy istnieje domniemanie, że przedmiot posiadał wadę fizyczną jeszcze zanim został kupującemu wydany.

  14. Ciudziut pisze:

    Witam , mam pytanie oddałem słuchawki 10 grudnia i od tamtej pory żadnej informacji od komputronika.Dnia 7.02.16 zawitałem sklep i powiedzieli mi , że napiszą do gwaranta co się dzieje z moim sprzętem , odpisali , że jeszcze nie zrobiony. Mam pytanie , co w tej sprawie mogę robić ?


reklama