reklama
Copyright © gsmManiaK.pl wszelkie prawa zastrzeżone. Nie wyrażamy zgody na kopiowanie całości lub fragmentów treści. |
Największa sieć blogów Nowych Technologii techManiaK.PL CATALIST s.c., ul. Krowoderskich Zuchów 17/12, 31-271 Kraków 693 queries. 0,184, 0.183 (0,184) (419824931.25, G43h2F272a) |
A jak kupiłem towar przed wejściem ustawy to te przepisy tez mnie obowiązują?
Nie, obowiązują cie stare przepisy
Oddałem klawiature do komputronika 18 lutego z tytułu gwarancji. Produkt miał wadę fabryczną ,bo upłynięciu terminu (14 dni) zadzwoniłem do nich,lecz gościu powiedział że przysługuje mu kolejne 14 dni rozpatrzenie co dalej robić. Wyśmiałem go i dałem mu czas do poniedziałku informując go ,że w poniedziałek będę bardziej przekonujący co do oddania pieniędzy 🙂
Kacper przykro mi ale prawo nie działa wstecz. Gdybyś kupił po 25 grudnia 2014r to byś się zmieścił.
Konrado.
Ciężko mi się ustosunkować do twojego pytania. Potrzebowałbym więcej informacji aby odpowiedzieć.
Lecz jeśli producent określił jakiś czas to sugeruję powołać się na ten punkt i skontaktować się z gwarantem.
O ile się nie mylę, takie prawo dotyczy tylko kupna przez internet. Nie dotyczy np. zamówienia przez internet towaru i odebrania go w sklepie stacjonarnym, albo po prostu kupna w sklepie stacjonarnym. Kolega miał przypadek, gdzie reklamował xperię z1 na niezgodność z umową. Nie odpowiedzieli mu w terminie. Poszedł do prawnika i telefonu na razie nie ma. Kupował w rtv euro agd
Adamo nie prawda jeśli nie jesteś przekonany zapraszam na stronę UOKiK-u albo do kontaktu z Rzecznikiem Praw Konsumentów. Sprzedawca ma prawo do 14 dni i obowiązek odpowiedzi. Kupno przez internet czy sklep stacjonarny nie ma tutaj nic do znaczenia.
Znaczy się te stare przepisy nie pozwalały na reklamowanie sprzętu nie kupionego przez internet, a w nowych juz można kupić nie przez internet i jest ta zasada „niezgodność z umową”?
Karolg; faktem jest to, że dobrze się czyta Twój wpis. Natomiast, mam zastrzeżenia do tego, że w jednym tekście piszesz naprzemiennie o gwarancji i rękojmi. Są to dwa odrębne tryby dochodzenia swoich praw; reklamację z tytułu gwarancji składamy do producenta towaru, jeżeli takowej udzielił. Natomiast reklamację z tytułu rękojmi /w przypadku zakupu dokonanego po 24 grudnia 2014 roku/ składa się do sprzedawcy zakupionego sprzętu, na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Prawdą jest, jak piszesz, prawo wyboru i określenia żądania przez konsumenta. Do czasu jednak, gdy nie wyjaśnimy dokładnie konsumentom, tego, że to oni mają prawo wyboru i że w przypadku zakupu nowego towaru gwarancja to zło konieczne, nie zachęcimy do korzystania z ustawowych praw konsumenckich.
Adamo ani stare ani nowe przepisy nie ograniczają Cię do zgłoszenia reklamacji z gwarancji czy z niezgodności. A już tym bardziej miejsce czy to internetowy sklep czy naziemny.
Jeśli są problemy zalecam kontakt z miejskim rzecznikiem praw konsumenta.
A jak wygląda sprawa z bad pixelami?
Kolego myślący w kwestii bad pixeli to temat bardzo szeroki i w tutaj jeśli pozwolisz odsyłam do odpowiednich instytucji, które walczą o dobro konsumenta.
Ja tam kupiłem TV Philipsa i dzięki Panu o gwarancji dawno zapomniałem 😉
Tytuł tekstu wprowadza w błąd. W tytule jest o gwarancji, a tekst zaczyna się od przytoczenia uprawnień wynikających z rękojmi za wady, tymczasem są to 2 różne rzeczy. Gwarancja to „uprawnienie dodatkowe”, które producent przyznaje wdg. uznania i jesteśmy związani tym, co jest w niej zapisane. Tymczasem rękojmia za wady (fizyczne oraz prawne) to coś zupełnie innego. To na podstawie rękojmi możemy zgłosić niezgodność towaru z umową, a ma to miejsce zwłaszcza wtedy, gdy:
1)rzecz sprzedana nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
3) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
4) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
W praktyce wygląda konsument może sobie wybrać, czy skorzysta z gwarancji(o ile przedmiot lub usługa takową posiadały) czy rękojmi. Zazwyczaj korzystniej jest skorzystać z rękojmi, ale to już moje spostrzeżenie.
Ważną informacją jest także, iż stwierdzenie przez konsumenta niezgodności towaru z umową musi nastąpić w ciągu roku od wydania rzeczy – tylko wtedy istnieje domniemanie, że przedmiot posiadał wadę fizyczną jeszcze zanim został kupującemu wydany.
Witam , mam pytanie oddałem słuchawki 10 grudnia i od tamtej pory żadnej informacji od komputronika.Dnia 7.02.16 zawitałem sklep i powiedzieli mi , że napiszą do gwaranta co się dzieje z moim sprzętem , odpisali , że jeszcze nie zrobiony. Mam pytanie , co w tej sprawie mogę robić ?