Delikatnie mówiąc, w Samsungu dzieje się źle – żeby nie powiedzieć, że katastrofalnie. Polityka masowej produkcji urządzeń niskiej jakości przestała się sprawdzać i koreański gigant zaczyna liczyć straty. Nie pomaga w tym zmiana strategii, ani urządzenia z nowej rodziny takie jak Galaxy A3 czy A5. Do tych słabych informacji dołącza dziś kolejna – Samsung stracił pozycje lidera sprzedaży w Chinach na rzecz Xiaomi.
Raport agencji IDC, pokazuje, że udział w chińskim rynku telefonów Xiaomi w 2014 roku osiągnął 12,5%. Sprzedaż ta pozwolia chińskiemu producentowi wspiąć się na pozycje trzeciego, największego producenta na świecie i pierwszego w Chinach. Dla odmiany, w ciągu tego samego roku, sprzedaż Samsunga w Państwie Środka, spadła z 18,7% do 12.1%.
Dane te, muszą być bardzo bolesne, zwłaszcza że Chiny to ogromny rynek i jakikolwiek spadek sprzedaży na nim musi boleć – a boli jeszcze bardziej, gdy dzieje się to tak szybko. Samsung rozpoczął już zmiany, mające na celu zwiększenie sprzedaży – m.in. nawiązał współpracę z Microsoftem, nie wiadomo jednak czy nie dzieje się to za późno.
Źródło:Ubergizmo
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Kiedyś był hitem nad hitami, prawdziwym pogromcą telefonów ze średniej półki. Wydajnością dorównywał ex-flagowcom, a…
Hama wprowadza na rynek nową linię powerbanków Colour, łączących wysoką pojemność akumulatora, atrakcyjny design oraz…
Tablet iPad Air (5 generacji) to mocny zawodnik w świecie Apple. Korzysta bowiem z mocnego…
Jeden z najważniejszych flagowców do zdjęć zdrady kolejne szczegóły. W końcu 1-calowy aparat wraz z…
Orange Flex chwali się nową, wygodną subskrypcją roczną. Dzięki niej zamiast za 12 miesięcy, płacimy…
Smartfony Apple tracą na popularności najwięcej od sześciu lat? Wyniki najnowszego raportu zaskakują – iPhone'y…