Rynek multimedialnych opasek i smartwatchów to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów przemysłu elektronicznego – tak wynika z raportu opublikowanego przez amerykańską firmę badawczą, Canalys.
Liczby nie kłamią – tzw. urządzenia „ubieralne” trafiają do coraz szerszej liczby konsumentów. Jak się okazuje, rynek ten urósł w pierwszej połowie tego roku aż o blisko 700% w stosunku do analogicznego okresu czasu w roku 2013. Palmę pierwszeństwa i największą ilość udziałów zyskały firmy Fitbit i Jawbone, mające w swojej ofercie najprostsze urządzenia z podstawowymi funkcjami, tzw. „basic bands”. W kategorii smartwatchów prym wiedzie z kolei Samsung z całą gamą urządzeń z serii Gear, drugą pozycję zajmuje firma Pebble, z kolei podium zamyka Sony.
Jak przewidują analitycy Canalys, w tym roku ogólny wzrost sprzedaży wearable powinien wynieść około 900%. Na poprawę tych wyników z pewnością ogromny wpływ będą miały ostatnie premiery takich sprzętów, m. in. LG G Watch czy Samsung Gear Live. Trudno się dziwić takim oczekiwaniom – co i rusz mamy do czynienia z kolejnymi zapowiedziami nowych smartwatchów, które z pewnością spotkają się z zainteresowaniem użytkowników – najnowsze propozycje Motoroli czy Sony na pewno nie przejdą bez echa.
źródło: Canalys
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Intensywne te ostatnie dni. Słuchawki bezprzewodowe do 600 złotych powinny oferować coś "ekstra". Test Motorola…
Użytkownicy smartfonów Apple muszą mieć się na baczności. Oszuści czyhają na nich w oficjalnym sklepie…
Motorola Moto G Stylus 2024 pozuje na pierwszych zdjęciach. Średniopółkowy model z rysikiem w obudowie…
Samsung ma w maju ofertę nie do odrzucenia. Przy zakupie składanego smartfona Galaxy proponuje nam…
Ważny ex-flagowiec zaczął otrzymywać aktualizację w Europie. OnePlus 10 Pro lata świetności ma już za…
OnePlus startuje z oficjalnym sklepem na Allegro! Z tej okazji producent przygotował dobrą cenę świetnemu…