Przed nami wielka premiera dwóch nowych, flagowych produktów koncernu Apple. Już we wrześniu mają się pojawić dwie wersje iPhone’a 6, z mniejszym (4,7″) oraz większym wyświetlaczem (5,5″). Najwyraźniej nie wszystkim miłośnikom ukochanej marki się to podoba, ponieważ szukają alternatywnych rozwiązań.
Gigant z Cupertino, jak każdy inny producent monitoruje sprzedaż swoich urządzeń na bieżąco, jednak w momencie gdy za chwile pojawią się nowe produkty jest to szczególnie ważne. Do sieci przedostało się sporo informacji, jak może wyglądać i funkcjonować to co zaproponuje producent w następstwie obecnych flagowców. Jak zainteresowani reagują na przyszłą premierę?
Platforma Kantar badająca udział poszczególnych rozwiązań w świecie urządzeń mobilnych informuje, że iPhone 5s w kontekście globalnej sprzedaży traci na wartości, a to wszystko za sprawą koreańskiego flagowca Galaxy S5. Zmienna statystyk z przeciągu trzech ostatnich miesięcy najbardziej daje się we znaki w Europie, niezmiennie najbardziej lojalne koncernowi są Stany Zjednoczone. W Wielkiej Brytanii aż 26% nowych nabywców flagowego Samsunga używało wcześniej iPhone’a 5s. To bardzo duża zmiana w tamtym regionie, ponieważ w ubiegłym roku tylko 12% nabywców Samsunga Galaxy S4 deklarowało zmianę z iPhona.
O kilka procent zmienia się sytuacja na korzyść Samsunga w całej Europie, tutaj 17% nabywców Galaxy S5 używało wcześniej telefonu z logiem jabłuszka. Jak wygląda sytuacja na rodzimym rynku giganta? W Stanach Zjednoczonych 8% nabywców flagowego Samsunga deklaruje zmianę z telefonu Apple. Za oceanem najwięcej użytkowników takich marek jak LG czy HTC zdecydowało się na nowy produkt Samsunga.
Przy okazji tego raportu, Kantar dzieli się informacjami na temat udziału poszczególnych systemów operacyjnych w Europie. Android według Kantar osiągnął udział rzędu 73,3%, iOS tylko 16,6% a Windows Phone 8,1%.
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.