Chińska firma zamierza już w najbliższej przyszłości włączyć do oferty tanie smartfony. Naprawdę tanie smartfony – ich cena nie przekroczy 50 dolarów.
Telefony będą początkowo kierowane – o dziwo – na rynek japoński, nie chiński. Ale cóż – Xiaomi wie, co robi. Wystarczy rzucić okiem na ich wyniki finansowe i sprzedażowe. W 2012 roku sprzedano ponad 7 milionów urządzeń, które łącznie wygenerowały 2 miliard dochodu. W roku ubiegłym słupki urosły jeszcze bardziej; Xiaomi zamknęło rok z wynikiem 19 milionów sprzedanych telefonów. W ciągu najbliższych 12 miesięcy producent zamierza dostarczyć smartfony do 40 milionów klientów.
Poza Xiaomi, do premiery niskobudżetowych telefonów o cenie nieprzekraczającej 50 dolarów, przymierzają się też chiński Coolpad i Micromax – firma z siedzibą w Indiach.
W dalszym ciągu największym rynkiem zbytu dla Xiaomi pozostanie południowo-schodnia Azja, o czym zapewniał m.in. Hugo Barra. Niestety, w dalszym ciagu brakuje informacji o ewentualnej dystrybucji na terenie Polski.
Źródło: Nikkei Asian Review, za: CNET
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…
Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…
Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…
Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…
To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…
Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…