>
Kategorie: Newsy

W tym roku kupimy 2,5 miliarda urządzeń mobilnych. Co zrobić, by wyróżnić się z tłumu?

Do szacunków wliczono smartfony, tablety i komputery. Analitycy z Gartnera twierdzą, że w tym roku kupimy o 7,6% więcej urządzeń mobilnych, niż w przeciągu minionych 12 miesięcy.

Za rozwój globalnej sprzedaży mają być odpowiedzialni klienci z rynków wschodzących. Gartner wymienił zwłaszcza coraz lepszą sytuację w segmencie elektroniki konsumenckiej w Indiach i Indonezji, zaznaczając jednocześnie, że rynki zachodnie – Stany Zjednoczone i bogatsza część Europy – można uznać za nasycone.

Na rynkach dojrzałych docieramy już do punktu nasycenia. To gospodarki wschodzące są godne zainteresowanie, tam, gdzie adaptacja smartfonów przebiega jeszcze powoli

Wszystko składa się w całość. Android 4.4 KitKat, nowe wydanie mobilnego systemu Google’a, jest promowane m.in. pod kątem lepszej współpracy z tańszymi smartfonami czy tabletami. W krajach wschodnich najchętniej wybierane są nie flagowce, a właśnie modele niskobudżetowe – i właśnie tego typu produkty stanowią dla wielu firm główną siłę napędową. W samych Indiach można znaleźć ponad 200 milionów klientów z klasy średniej. Wyszczególniono też podobne grupy z Brazylii i Chin. Co więcej, Chiny w zeszłym roku stanowiły największy rynek dla producentów smartfonów. Przez pierwsze 9 miesięcy 40% wszystkich sprzedanych egzemplarzy trafiło do użytkowników z Azji.

Gartner ostrzega jednocześnie, że nie można polegać tylko na rynkowej dominacji Androida. Analitycy polecają pracę nad autorskimi produktami, tak, by wyróżnić swoją propozycję spośród zalewu identycznych sprzętów.

W ciągu najbliższych dwóch lat użytkownicy będą otwarci na nowe rozwiązania. Chcą czegoś więcej, czegoś poza Apple i Samsungiem

– Ranjit Atwal, Gartner

A Samsunga łatwo pokonać nie będzie. Koreański gigant w trzecim kwartale minionego roku trzymał w ręku 32% rynku. Mówimy tu o jednej firmie, która obsługuje aż jedną trzecią wszystkich klientów na świecie. Jak zatem producenci z mniej popularnych krajów mogą konkurować? Rozwiązanie sugerowane przez Gartnera jest relatywnie proste. Firmy „lokalne” mogą pożytkować się lepszym rozeznaniem wśród swoich potencjalnych użytkowników i obrócić to na własną korzyść.

Źródło: The New York Times

Antoni Żółciak

Najnowsze artykuły

  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Może i jest cieniasem, ale na pewno nie pod względem specyfikacji. Przeciwnie – wręcz czaruje wyposażeniem

Do sieci trafiła specyfikacja maluszka dopełniającego serię Honor Magic8. Model Mini przenika się z wersją…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czy warto TERAZ kupić Roborock Saros 10R?

Roborock Saros 10R ma system nawigacji nawet 21 razy dokładniejszy od klasycznego LiDARu i mierzy…

20 listopada 2025
  • Promocje

Zegarki Amazfit w super promocjach! Można sporo zaoszczędzić, a pewien sklep oferuje trzy raty za darmo

Dobry producent postanowił przecenić swoje smartwatche zarówno u siebie, jak i w wielu sklepach partnerskich.…

20 listopada 2025
  • Longform
  • Telefony

Oto, co niekiedy znaczą aktualne poprawki bezpieczeństwa

Jak ważne jest wsparcie aktualizacjami telefonu? Czasami jest to coś, co decyduje o życiu lub…

20 listopada 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

Kolejny kompaktowy telefon może zostać anulowany. Szkoda – to mógłby być świetny telefon

Kompaktowy telefon z przepotężną baterią oraz z rewelacyjną specyfikacją może jednak zostać anulowany. Mowa tu…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Flagowiec Apple za 6000 złotych znowu z problemami. Kontrola jakości coraz gorsza?

Wydawałoby się, że Apple to synonim dbałości o każdy detal i skrupulatnej kontroli jakości. Tymczasem…

20 listopada 2025