Samsung, firma, która wciąż nie ma skutecznego sposobu na walkę z konkurencją, znowu się ośmieszyła. Tajwańska organizacja Fair Trade Commision nałożyła na południowokoreański koncern karę w wysokości 340 000 dol. za publikowanie w Sieci fałszywych opinii o produktach konkurencji.
Wszystko zaczęło się of firmy HTC, która w kwietniu br. złożyła w tej sprawie skargę na Samsunga, podając się jako ofiarę antykonkurencyjnej kampanii. Po czasie jednak udowodniono Samsungowi, że ten zatrudnił „sporą liczbę ludzi” do publikowania na pewnym forum pozytywnych opinii na temat swoich urządzeń, a tym samym krytykowania konkurencji. W rezultacie nałożono na Samsunga karę w wysokości 340 000 dolarów oraz po 100 000 dolarów na firmy marketingowe wynajęte przez giganta do swoich niecnych procederów.
Wydawać by się mogło, że agresywne kampanie reklamowe to wszystko czego można by się spodziewać po Samsungu względem konkurencji. A tu się okazuje, że mimo swojego ogromu, koncern poczuł się niepewnie do tego stopnia, że aż potrzebował zatrudnić ludzi do pisania pochlebnych opinii na jego temat w Internecie.
źródło: The Register
Ceny Samsung Galaxy Note 3
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.