Za 129 dolarów jedna z firm postanowiła sprzedawać swoje nowe, budżetowe smartfony, które – jak się okazuje – rozeszły się jak ciepłe bułeczki w lokalnej piekarni. Chodzi o Xiaomi Hongmi – urządzenie oparte na Androidzie, wyposażone w 4,7-calowy wyświetlacz o rozdzielczości 1280 x 720, procesor MediaTeka o taktowaniu 1,5 GHz na każdym rdzeniu, ośmiomegapikselowy aparat i wsparcie dla 3G… Ale tylko w Chinach, ze względu na zgodność ze standardem TD-SCDMA.
Popularność Hongmi w Państwie Środka zdaje się być wręcz ogromna. To na tyle duży sukces, że Xiaomi postanowiło zwiększyć szacunkową sprzedaż telefonów z 15 milionów (liczby prognozowane na koniec roku) do 20 milionów egzemplarzy. Przypominam tym samym, że mamy do czynienia dopiero z drugim rokiem masowej działalności tego producenta.
Jeszcze krótka informacja dla zagubionych – „hongmi” w języku chińskim oznacza „czerwony ryż”, a to z kolei prowadzi nas do opisywanego już… Xiaomi Red Rice. Urządzenie sprzedawane jest w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej, czerwonej i szarej, przy czym klienci mogą też dokupić bardziej barwne obudowy.
Smartfon raczej nie opuści Chin. W przedsprzedaży zainteresowanie urządzeniem wyraziło ok. 7,5 miliona osób.
Źródło: Tech In Asia
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.