REKLAMA TP
środa, 17 lipca 2013, Robert Nawrowski

Czy zmiana na oficjalne oprogramowanie producenta unieważnia naszą gwarancję?

0 odpowiedzi na “pyt”

  1. Nazir pisze:

    Nie mam takich zmartwień i problemów.
    Smartfon kupuję tylko w sklepie za gotówkę i nigdy żadnych ofert od operatora gsm i mam spokój zero stresu co mi dodano gratis 😀

  2. siper322 pisze:

    Co to ma do rzeczy ?! Przegięcie i idiotyzm. Co ma zmiana z brandowanego na debrandowane oprogramowanie do uszkodzeń fabrycznych itp. ? Przynajmniej dobrze wiedzieć, bo przed pójściem do serwisu po prostu można sobie wgrać brandowane oprogramowanie przez Odin. Chyba, że cały smartfon padnie, wtedy lipa 🙁

    • adrianoshi1 pisze:

      Jeśli smartfon padnie np. uszkodzi się płyta główna to i tak nie sprawdzą jakie było w nim oprogramowanie ;).

  3. dupa pisze:

    Androidy kupuję bez gwarancji. Otwarty system, więc zmieniam w nim dużo, przez co gwarancję i tak bym stracił. Szkoda dopłacać…

  4. Paulina pisze:

    Ja tam e mam gwarancji. Jak mi się fon zepsuje to kupuj nowy a nie czekam mięsiąc aż fon z serwisu przyjdzie… 🙂

    • Panicz pisze:

      chyba tata kupuje…

    • dupa pisze:

      No też racja.
      Ale jednak jak mam dopłacać 200 zł żeby mieć gwarancję, którą każda byle pierdoła mi unieważni, to wolę zaoszczędzić 200 zł. 🙂
      Z gwarancji skorzystałem raz – trzymali miesiąc moją rzecz i stwierdzili uszkodzenie mechaniczne z mojej winy, mimo, że badziew spierniczył się sam z siebie.

      Dlatego nikomu nie polecam dopłacać za gwarancję.

  5. WujekYahoo pisze:

    mam Lg L7 z play, w grudniu tel umarl tj. wylaczyl sie i juz nie odpalil. Oddalem do salonu play na gwarancje. Po dwoch tygodniach odebralem tel, wymienili plyte glowna i glosnik. mial system 4.0.3 brandowany play. na poczatku kwietnia podlaczylem pod LG UPDATE i zaktualizowalo mi do nie brandowanego 4.0.3 , dwa dni pozniej znow zaktualizowalem przez LG UPDATE do 4.1.2 niebrandowanego.
    Mam gwarancje? czy nie?

  6. FreaX pisze:

    @paulina
    Czy to Ciebie znów widziałem ? Kupywałaś lody z tatem ?

  7. Azawakh pisze:

    Jak mi sie trafia egzemplarz brandowany to jadę z nim do serwiu autoryzowanego do Katowic i oni mi wgrywają na gwarancji a jak gwarancja minie już na swoją rękę wgrywam a nawet czasami zmoduję. Ostatnio sobie zrootowałem Optimusa L9 ale jak będę go sprzedawał odrootuję go. Poza tym jeśli kupuję jakiś smartphone od Samsunga to z reguły posiaa gwarancję sprzedawcy więc wtedy jakby co udaję się do sprzedawcy i po kłopocie.

  8. Mariusz pisze:

    Z tego co wiem wgranie czystego softu nic nie zmieni jeśli telefon był przeznaczony dla danego operatora. Chodzi o to że poszczególne partie telefonów są przypisywane poszczególnym operatorom i zmiana softu na czysty nic nie zmienia w kwestii aktualizacji. Jeśli mamy aparat zakupiony np. w Orange to mimo wymiany softu nie otrzymamy aktualizacji tak szybko jak w telefonie zakupionym bez nakładki operatora. Producent wypuszcza soft po numerze imei i jeśli telefon był od operatora to i tak aktualizacja będzie po zatwierdzeniu przez daną sieć.

  9. :DDDDD pisze:

    csc na XEO i aktualizacje od producenta raz…

  10. adrianoshi1 pisze:

    Przed oddaniem do serwisu można wgrać niebrandowany soft, a jeśli telefon jest trwale uszkodzony np. zepsuta płyta główna to serwis i tak nie da rady sprawdzić jaki soft jest wgrany ;). Kuzynowi w SGS1 padła kiedyś plyta główna, telefon był zrootowany, debrandowany i wymienili ją na nową, bo nie mieli jak sprawdzić stanu softu bo telefon się nie włączał. Myślę, że nie ma się czego obawiać. 😉

  11. klik pisze:

    Miałem ten różowy syf od t-mobile i musiałem czekać na aktualizacje 2 miesiące dłużej niż inni żeby dostać t-mobile muzyka i filmy które zajmowały miejsce do tego to głupie logo przy odpaleniu telefonu aż w końcu puściły mi nerwy i wgralem oryginalny soft prosto od samsunga i mało obchodzi mnie to czy straciłem gwarancję czy nie bo wolę mieć szybki telefon za który zapłaciłem niż cały zawalony reklamami. A jeśli chodzi o te gwarancje czy ubezpieczenia to wszystko to i tak ściema, gość uderzył mi w auto a w ubezpieczalni tylko umywają ręce żeby tylko nic nie stracić

  12. SirAdi pisze:

    Bez urazy Robercie, ale mieszasz ludziom w głowach, a tak to jest gdy się nie zna cywilnego prawa konsumenckiego… Proszę więc zapamiętać raz na zawsze, że podstawą jest o jaką konkretnie formę gwarancji chodzi – handlową (producenta) czy prawną (sprzedawcy). To kluczowy aspekt, a nie doprecyzowałeś tego Robercie w pytaniu. Pan rzecznik najwyraźniej ustosunkował się do pytania w kontekście niezgodności towaru z umową (inaczej gwarancji sprzedawcy, prawnej), i w takim sensie ma racje – jeśli kupimy od operatora sprzęt z brandowanym softem i odniesiemu mu na gwarancje z softem stockowym to wtedy owszem, sprzedawca (a konkretniej serwis do którego i tak zwraca się oparator, bo telekomy nie naprawiją same telefonów) może odmówić naprawy. Z kolei jeśli chcemy powołać się na gwarancję producenta, to zanosimy urządzenie bezpośrednio do autoryzowanego lub najlepiej firmowego serwisu, i wtedy niezależnie czy soft jest brandowany czy oryginalny, i o ile nie ma widocznych uszkodzeń wynikających z działania użytkownika, to wtedy serwis MUSI taki sprzęt przyjąć. Jeśli system nie ma przyznanych uprawnień ROOTa czy innych modyfikacji, to powołując się na gwarancję handlową nie może być mowy o nieuprawnionej ingerencji, bo przecież zawsze możemy zanieść sprzęt do serwisu firmowego i poprosić aby wgrano nam najnowszy oryginalny soft. Mówiąc najprościej, gwarancja produceta oferuje konsumentowi znacznie lepsze warunki niż gwarancja sprzedawcy, zawsze tak było, jest i będzie (dlatego użytkownicy marki Apple dostający tylko rok gwarancji producenta są zawsze w gorszej sytuacji).

    Natomiast na pytanie czy serwis może sprawdzić dane urządzenie, odpowiedź brzmi: może, a przynajmniej w przypadku Samsung. Co prawda autoryzowane serwisy mają tylko swoją wewnętrzną baze danych, ale w przypadku Samsunga, oprócz IMEI jest jeszcze inny numer pod baterią, zaczynający się od S/N, i to właśnie na jego podstawie serwisant wie wszystko o danym egzemplarzu. Zanim więc udamy się z chęcią naprawy a mamy jakieś wątpliwości, to wystarczy zadzwonić na infolinie Samsung Polska, i tam na podstawie tego numeru mają obowiązek udzielić nam interesujących nas informacji.

  13. BK pisze:

    Rozmowa z konsultantem Samsung’a :

    Maciej Chmielewski: Witaj BK. W czym mogę Ci pomóc ?

    12:20 pm BK Mam pytanie co do i9300

    12:21 pm jest zakupiony w T-Mobile, czy mogę w serwisie wgrać oryginalne oprogramowanie samsunga bez dodatków t-mobile by otrzymać wcześniej aktualizacje systemu?

    Maciej ChmielewskiSerwisy Autoryzowane firmy Samsung nie są upoważnione do usuwania, czy też zmieniania elementów brandu operatora sieci komórkowej, znajdującego się na produkcie.

    BK ale mogą wgrać najnowszy brand producenta, który umożliwia skorzystanie z pełnej funkcjonalności telefonu i eliminuje liczne błędy w systemie…

    Maciej ChmielewskiNie, tyczy się to głównie wgrania oprogramowania nie brandowanego.

    BK jak się to ma z aktualizacjami w t-mobile jakie jest opóźnienie i czy sieć kwapi się do wprowadzania upgrade’ow z Waszej firmy?

    Maciej ChmielewskiNie posiadam informacji co do aktywności operatorów w tym temacie ale aktualizacje zazwyczaj są przeprowadzane, długość zależy od poprawek które operator chce wnieść jak i testów na różnych obszarach.

    BK a co do wgrania oficjalnego oprogramowania samsunga na urządzenie przez użycie autoryzowanych narzędzi, przez użytkownika – jak to się ma do gwarancji na urządzenie ?

    Maciej ChmielewskiProducent nie udostępnia oficjalnie żadnego oprogramowania do wgrania systemu, dlatego każda taka akcja jest nieautoryzowana i narusza warunki gwarancji.

    BK OK, dziękuje za informację, pozostaje ufać rzetelności operatora…

    Maciej ChmielewskiBardzo proszę

  14. Filip pisze:

    Ja kupiłem na allegro LG L9 z brandingiem Play i wgrał OFICJALNY niebrandowany najnowszy soft LG. Odesłałem do serwisu bo nie działął dobrze GPS i ekran. Bez problemu naprawili i jeszcze raz wgrali swój niebrandowany soft. Serwis LG – bardzo spoko.

  15. SirAdi pisze:

    To prawda.


reklama