Kilka dni temu media rozpisywały się na temat afery, która wybuchła po wszczęciu śledztwa w sprawie nieuczciwych praktyk stosowanych przez firmę Samsung – koreański gigant miał jakoby płacić za pisanie w sieci pochwalnych komentarzy o swoich produktach i krytycznych opinii o urządzeniach konkurencji – HTC w szczególności. Polski oddział HTC wystosował do nas dzisiaj pismo w tej sprawie. Warto przytoczyć je w całości.
Komentarz HTC w sprawie nieuczciwych działań Samsunga
To przykre, że Samsung, posunął się do tego rodzaju praktyk, płacąc studentom za pisanie w sieci oczerniających komentarzy pod adresem telefonów HTC i pochwał pod adresem produktów Samsunga. Działania te wymierzone w smartfony HTC, tak naprawdę uderzają w użytkowników, którzy poszukując na forach internetowych rzetelnych opinii przed zakupem nowego telefonu trafiają na niemające nic wspólnego z prawdą opinie oszustów. Ludzie potrzebują różnych telefonów dostosowanych do swoich potrzeb, dla jednych ważna jest wytrzymała bateria, dla innych szybki procesor, świetny aparat, czy doskonała jakość odtwarzanej muzyki. Dlatego Internet jest narzędziem, które może pomóc w wyborze najlepszego dla nas telefonu. Niestety takie nieuczciwe praktyki wprowadzają w błąd oraz powodują utratę zaufania do portali internetowych i opinii publikowanych na ich forach a tracą na tym wszyscy.
W HTC skupiamy swoje działania na wprowadzaniu nowych, innowacyjnych rozwiązań stosowanych w naszych smartfonach. Konkurujemy technologią, pięknym designem, jakością materiałów użytych do produkcji a fakt, że firma, która i tak jest liderem rynkowym, celowo próbuje odwieść konsumentów od naszych telefonów, stanowi tylko o sile urządzeń z logo HTC.
– powiedziała Agata Cichowicz, Marketing Manager HTC Poland.
Na tym sprawa z pewnością się nie skończy, warto bowiem dodać, że już teraz tajwańska komisja ds. handlu wszczęła postępowanie dotyczące firmy Samung. Jeśli zarzuty pod adresem koreańskiego giganta się potwierdzą (a tak zapewne będzie, bowiem firma już zdążyła przeprosić za zaistniałą sytuację na swoim profilu na Facebooku) producent telefonów z serii Galaxy zapłaci kilkaset tysięcy dolarów odszkodowania. To jednak nie wielka szkoda w porównaniu z uszczerbkiem, którego doznała reputacja przedsiębiorstwa.
Na koniec warto się zastanowić jeszcze nad jedną rzeczą – czy faktycznie problem dotyczy tylko Samsunga? Czy może czarny PR jest już tak powszechny, że po prostu przestaliśmy na niego zwracać uwagę?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
SirAdi
Nie bądź śmieszny założyliśmy sie o cenę ktora jest aktualna a jest to 2599zl w saturnie za iphona 5 16Gb więc jest to nizsza cena niz za Sgs 4 w chwili obecnej więc to ty przegrałes… Przykro mi:-( pozdrawiam.
Tak olga, tak siostra. Samsung i tak przetrwa ponieważ ma wielu fanbojów, ale wg mnie to się im należalo. Mają za swoje.
Jeśli to jest nieprawda to będzie wina htc, ale trzeba przyznać, że samsung nie umie tworzyć smartfonów.
To jacyś idioci sobie robią niesmaczne żarty z konkurencji za co powinni ponieść surową karę bo przez takich osobników traci cała firma choć przecież z drugiej strony trzeba popatrzeć na komentarze na internetowych forach i portalach gdzie fanboje inych marek oczerniają Samsunga pisząc to i owo na jego temat. Więc takie działania powinny być zabronione przez jakieś regulacje państwowe. Napewno nie jest to smaczne i sympatyczne.
cały samsung, musi zrobić wokół siebie dużo zamieszania, boi się konkurencji (HTC, Sony) i tyle
Samsung płaci? To możliwe ;-). @nazir. Ja cb nie rozumiem. Raz piszesz że lubisz samsunga, raz że nie lubisz? No to lubisz czy nie? To samo tyczy się androida.
A co do sprawy, to samsung przesadza. Nie daje nic w zamian, za taką dużą cenę, a każe innym mówić że jego produkty są świetnie. -.-
Nazir zajmij sie nie wiem czym ale nie komentowaniem i nie puszczaniem muzyki… Jezeli umiesz czytać tekst ze zrozumieniem(wiem nie jest to dla niektórych łatwa sprawa) to powinieneś wiedzieć ze artykuł dotyczy zachowania nie fair play i nie przestrzegania zasad etyki w handlu a nie wprowadzaniu do sprzedaży sgs 4 czy htc one!!!
Htc ma takie zasady uczciwości w handlu jak aktualizację poprawki systemu android..
Kupiłeś od nich telefon to spadaj i kup następny za rok.
To obraz Htc i faktyczna opina na rynku .
Zamiast dać nową ciekawą ofertę z WP8 to dają kolejny android których wcześniej ich na dno spycha i widmo ogłoszenia upadłości .
A co tu ma komentować htc , należało wystawić Htc One do sprzedaży już w marcu a nie obiecywać gruszki na wierzbie i smartfon nadal ograniczony sprzedażą regionalnie.
Samsung w Warszawa/Polska otwiera pierwszy salon firmowy i S4 jest do zobaczenia realnie a do kupienia od 27.04.2013 za kilka dni o czym htc nadal śni a powinien uczyć się handlu od Samsung lub Apple
SirAdi@
To ze sie naglasnia jest zle to ze sie nie naglasnia tez jest zle… Podejście typu „taki marketing jest stosowany od dawna” jest żałosne i gratuluje mądrości… Zgadzajmy sie na wszystko nadal bo kazdy tak robi bo kiedyś tez sie tak robiło z takim podejściem zajdziemy naprawdę daleko…. Oczywiście jest to sarkazm…
Tak jak mówię – tego typu, lub bardzo podobne zagrywki stosują w branży wszyscy. Kamilu, Ty mi lepiej pogratuluj wygranego zakładu, bo się załozyłeś ( http://www….produkcja/ ), a po przegranej jakoś dziwnie nabrałeś wody w usta ( http://www….ny-polsce/ )
Jesli produkt jest dobry, to sam się obroni, a tego typu czarny PR czy reklamy porównawcze stosowane są w biznesie od dawna. Nie jest to nic szczególnego, jednak odnosze nieodparte wrażenie, że hTC nagłaśnia sprawe tylko po to, aby mieć na kogo zrzucić ewentualną znikomą sprzedaż modelu One. Ale o tym przekonamy się już wkrótce – po wynika finansowych za kolejny kwartał.
O swoje trzeba walczyć, więc dobrze że HTC nagłośnił sprawę, samsung już nie pierwszy raz robi takie rzeczy, zachłanne świnie, nigdy tej firmy nie lubiłem, i nie kupie od nich żadnego produktu,
kara nałożona na samsunga i tak powinna być większa
Każdy i tak kupi co chcę. Bez tych głupich komentarzy
Nikt nie będzie kupował tego, co Ty chcesz 🙂
dobra….to przyznawac sie komu samsung zaplacil za pisanie komentow na gsmmaniaku ;]
Pewien konkurencyjny portal gdzie jest same lobby samsunga(prawie same newsy o samsungu, pozytywne recenzje i forum jakie koło siebie zrobili, skutecznie zniechęca mnie do produktów tej marki, już nie mówię o smartphonie, bo tu już dawno wybrałem innych producentów..ale o innym sprzęcie tej marki). Podobnie ma się sprawa z pewną grą od EA Sports. 😉
Wiem o czym mowisz i zgadzam sie z tym. Zbrzydl mi strasznie samsung przez to.
Czarny PR Samsunga jest na porządku dziennym. Parę lat temu pracując dorywczo jako promotor aparatów fotograficznych Samsunga (rodzaj przedstawiciela handlowego wysłanego do sklepów z elektroniką celem sprzedawania jednej konkretnej marki) pamiętam, że na szkoleniu prosili aby udzielać się w sieci zarówno na temat produktów Samsunga, jak i konkurencji. Można się domyślić, jakiego wydźwięku na temat konkurencji oczekiwali menadżerowie.
telefon bardzo fajny,a komentarze nie powinny przeszkadzać w kupnie ludziom zainteresowanym,
mam tylko jeden problem bo cena straszy w porównaniu co ceny w USA(600dol)
Pisałem jakiś czas temu, że coś jest na rzeczy z czarnym PR-em u Samsunga. O Xperii Z też zaczęło się pojawiać więcej negatywnych komentarzy tuż przed premierą SGS IV.
Samsung chyba zaczął poważnie obawiać się konkurencji (HTC, Sony), która rośnie w siłę i oferuje jakościowo lepiej wykonane smartfony.
Drogi Samsungu, czy nie lepiej zainwestować pieniądze w droższe i trwalsze materiały zamiast płacić studentom i oferować użytkownikom tani plastik?
Samsung nie obawia się konkurencji, raczej stara się zmonopolizować rynek. HTC i tak słabo przędzie, więc takimi komentarzami można ich całkowicie dobić…