, HTC Newsy Technologie

HTC One: UltraPiksele – z czym to się je?

Ultrapiksele / fot. HTC

Ultrapiksele / fot. HTC

Te artykuły także cię zainteresują:

Popularne produkty:
  • Alfik91

    Teraz to już sam nie wiem co mam zrobić. Kupiłem swojego HTC One w Niemczech w sklepie o2 miesiąc temu. Potem pojawiły się pierwsze informacje o aktualizacji, której nie będzie, bo firmware już będzie/jest zainstalowany w telefonach do sprzedaży. I tu pada moja obawa.., Czy mój One należy do tych pierwszych, które jeszcze go nie mają i mieć nie będą czy już jednak ma, a jeśli nie ma to co powinienem zrobić ? Dzięki z góry za pomoc 🙂

  • klik

    Prawda jest taka że smartfony nie mają takiej różnicy w aparatach jak w wyświetlaczach np. Moja siostra ma nokie n97 mini a ja mam s3 i zdj z nokii na jej telefonie wyglądają o wiele gorzej, ale gdy już prześlę zdj na mój fon i zobaczę je na wyświetlaczu amoled a nie lcd z 2009 r to wydaje mi się że ta nokia robi lepsze zdjęcia niż moja s3

  • Mik

    Qwerty mógłbyś powiedzieć gdzie można go nabyć ? Jakiś stacjonarny sklep czy ze strony internetowej ? Jeśli ze strony to podaj adres. Z góry dzięki.

  • Dejw.

    Oj błędy merytoryczne, redaktorze.
    „“Ultrapiksele” to autorska nazwa HTC, mająca na celu zaznaczyć, że TE piksele są większe niż megapiksele”
    Nie są. ‚megapiksel’ to po prostu milion pikseli. ‚Mega’ oznacza ilość, a nie wielkość. Idąc tym tokiem trzeby by było powiedzieć, że One ma 4 miliony ultrapikseli lub – co brzmi dość karkołomnie – 4 Megaultrapiksele

    „Przykładowo, HTC One i Nokia Lumia 920 posiadają ten sam 1/3-calowy obiektyw”
    1/3 cala to wielkość matrycy

    • Dejw.

      Swoją drogą link podrzucony przez redaktora w komentarzu utwierdził mnie w przekonaniu, że gdybym miał wybierać jakiegoś tegorocznego high-enda, wybrałbym pewnie S4. Każdy z producentów coś spieprzył. Samsung spieprzył obudowę, a to chyba najłatwiej przełknąć. Naprawdę nie rozumiem jak kolejny rok z rzędu producenci telefonów potrafią się wykładać na tak prostych błędach. Gdyby któryś z nich dał najlepsze podzespoły dostępne na rynku plus dobrej jakości obudowę, to to by się sprzedawało jak ciepłe bułeczki. Taki przepis może podać każdy forumowicz.

  • Mik

    Qwerty możesz podzielić się informacja gdzie kupiłeś swojego htc one i ile za niego dałeś ?

    • qwerty

      599 ojro w Niemczech – przesyłka była darmowa.

      • jh82pl

        wróciłeś z tego lasu już ?:/

  • Navarro

    Rzeznik – w dobrym świetle to ten ONE zrobi fotki wystarczająco dobre, za to kiedy jest mniej światła to zrobi je na pewno lepiej niż mój SGS3, który robi je kiepsko. Ileż to razy wkurza mnie kiedy robię zdjęcie w domu przy sztucznym świetle i wychodzą marnie.

  • Fuze

    Za porownania takich „fachowcow” to ja dziekuje. Az sie odechciewa czytac. Tutaj sa fotki i to jeszcze robione przed aktualizacja i widac jaki daja efekt. Takze darujcie juz te brednie gimbazy.
    forum.xda-developers.com/showp…count=2205

    • qwerty

      dzięki za link – już pobieram. Mam od czwartku one i cały czas czekałem na aktualizacje ale nie znajdował jej – a wersja softu bazowa… zainstaluje i zaraz lecę do lasu 🙂

    • mmama

      Huawei Edge jest lepszy, nad nim zastanów, bo to chińczyk i będzie tańszy a patrząc na twoje wypowiedzi to masz 13 lat i na ONE cie nie stać…

      • Fuze

        Akurat stac mnie i sam na to pracuje i nie mam 13lat. Po prostu oczekuje tego ze jak ktos tu pisze i uchodzi za autorytet to niech argumentuje z sensem. Itak kazdy sobie oceni sam te zdjecia. Juz mnie nie ma nara.

  • Fuze

    To chyba jakis zart. Wybrales zdjecie z testu na gsmarena gdzie powiekszyli zdjecie 4mega z one do rozmiaru 13tki! To chyba normalne ze w tym porownaniu zdjecie z one wyglada beznadziejnie. Ktos nie umie czytac po angielsku to niech nie pisze bzdur bo potem ludzie sie sugerujami takimi „porownaniami”. Na prawde wyczerpujace podejscie to tematu. Najpierw prosze sprawdzic jaka rozdzielczosc daje 4mpx a potem bredzic ze sie to na hipstagrama nadaje gdzie by pewnie 1mega styklo na te hipstereskie foteczki dla gimbazy.

    • http://www.gsmmaniak.pl/ maniaKrzychu

      Proszę bardzo, tu znajdziesz więcej:
      www.gsmarena.com/piccm…hone3=5204
      Polecam ustawienie: Scaled to 3 MP i 5 MP.

      • Fuze

        „To akurat zależy od zastosowania naszych fotografii. Jeżeli zamierzamy robić zdjęcia w pięknym słońcu, zdjęcia widokowe i chcemy je później wydrukować – 8, czy 13 megapikseli, sprawdzi się tu doskonale. Co widać na porównawczej fotografii poniżej.” Sory ale pisanie tego i wklejanie ponizej powiekszonej fotki, gdzie rzecz jasna tracimy jakosc to najwieksza bzdura i glupota jaka widzialem we wszystkich porownaniach. Spokojnie sobie taka fotke wydrukujesz chyba ze plakaty chcesz drukowac na sciane to fakt, nie, choc tobie itak wystarczy pewnie hipstagram. pewnie przeczytales jeden tekst na gsmarena i te ze zlym zrozumieniem i na tej podstawie piszesz bzdury. Fachowcy od siedmiu bolesci.

    • mmama

      Fuze, to forum dla elity – spadaj na kwejka i frustruj się tam 😀 hahaha

  • rzeznik

    navvaro – a ile zdjęc w swoim życiu robisz po zmroku żeby sie podniecać nocnymi zdjęciami? jaki to odsetek wszystkich zdjęć jakie robisz ? 5 %? no to rzeczywiście, potężnie. no chyba ze jest inaczej, jestes batmanem i tylko w nocy wychodzisz i wtedy zgodze się że zdjęcia low light stanowią podstawe dla Ciebie. dla Normalnego człowieka 95% wykonanych fotek to fotki dzienne, przy w miare dobrej pogodzie. i tego własnie oczekuje od smartfona.a tutaj jak widać htc one nie sprawdza się.

  • rzeznik

    xxx1 – nie nie miażdzą, podobne nocne efekty nocne można uzyskać innymi smartfonami z wydłużonym czasem naświetlania.

    kapi – no niestety, ale Z-tka , która ogolnikoowo jest świetnym sprzętem, pod względem jakości foto nie robi szału, i tak, zwykly galaxy 3 robi lepsze od niej zdjęcia.

  • allan

    Wygląda na to, że ultrapiksele to bardziej problem niż zaleta! Rozwiązanie jest proste: obniżyć cenę sprzedaży już na wejściu i telefon się sprzeda w milionach sztuk! Inne problemy to niewymienna bateria, obudowa, której zdjęcie oznacza dokonanie niemożliwego oraz nagrzewanie się telefonu przy wymagających grach! Jeżeli cena będzie przystępna to go kupię,a Galaxy S3 oddam żonie.

  • Navarro

    Ludzie, przecież nie będę drukował zdjęć ze smartfona! Natomiast częściej będę je wrzucał na facebooka. Co z tego że inne smartfony robią trochę ostrzejsze i lepsze zdjęcia w dobrym oświetleniu – co to za osiągnięcie? Lepiej żeby robił lepsze fotki w słabym świetle, a to z tego co widzę robi dobrze.

  • jh82pl

    jakoś nie ufam we wiarygodność tych zdjęć sorry

    • qwerty

      nie sugeruje się tymi fotami (przecież one pochodzą z modelu przed produkcyjnego…), ale z własnego porównania, fot mojego autorstwa.

      • jh82pl

        a aktualizacja do aparatu już była i czy poprawiła coś ??

        • qwerty

          od kiedy go mam (czwartek tydzień temu), nie było żadnej aktualizacji (tel. z rynku niemieckiego)

        • qwerty

          sprawdziłem wersję softu – mam bazową. Podpinam One do lapka i nic – nie ma żadnej aktualizacji… ściągam plik z xda i sam zainstaluje, jak już będę miał to napiszę czy jest lepiej.

          • Fuze

            Aktualizacje nie schodza w tym samym momencie na wszystkie telefony, troche to moze potrwac takze spokojnie mozna to samemu zrobic.

          • qwerty

            ściągnąłem z xda i właśnie instaluje.

  • qwerty

    z tymi fotami faktycznie nie jest tak jak to htc opisywał… lumia 920 robi o niebo lepsze zdjęcia. Nie zrozumcie mnie źle – foty z htc one to najwyższa półka lecz w porównaniu do l920 zdjęcia są mniej ostre i mają więcej kolorowego szumu. Co do rozdzielczości to przy druku 10×15 czy 9×14 jest wystarczająca. Za to One pokazał pazur w nagrywaniu HD (tak – nie pomyliłem się! HD a nie fhd), po zmianie rozdzielczości filmowania płynność jest idealna, ostrość zawsze na miejscu, nic nie gubi, szybko ustawia odpowiedni bb. Tak dobrego nagrywania 720p jeszcze w telefonie nie widziałem. FHD jest dobre ale niczym się nie wyróżnia w porównaniu do s3 czy iPhone 5… Z 2 strony widać że problem One leży w sofcie aparatu – htc już zapowiedział aktualizację która ma naprawić słabą jakość zdjęć. Poczekamy, zobaczymy – obu htc coś wskórał w tej sprawie.

    Choć z 2 strony każdy producent coś skopał w tych 5 – calowcach – Sony dał TNT bez czerni, HTC skopał aparat, LG ma problemy z LTE, więc ciekawe co nie wyszło Samsungowi? 😀

  • Xyz

    Beznadziejna polityka htc, postawili na ultrapixele, co miało być świetnym rozwiązaniem oraz użyteczną sztuczką w kampanii reklamowej, a w gruncie rzeczy okazało się to największą wadą smartphona…

    • zadowolony

      ty jesteś największą wadą… następny „fachowiec!”.

  • rzeznik

    htc sie nie popisało, pod względem jakości foto – one dostaje baty nie tylko od galaxy4, ale również od galaxy 3, iphone 4s, iphone 5, lumi 920 czy nawet od rownież przeciętnej pod tym względem xperii Z. aparat w htc one jest zaskakująco słaby, i nie chodzi tutaj o rozdzielczość samą w sobie ale o jakość tego co z niej wychodzi.

    • xxx1

      Za to w zlych warunkach czy tez ciemnosci miażdżą konkurencje zarowo pod wzgledem video jak i dźwięku.
      Cos za cos…

      • Siekierka

        No nie miażdżą, bo w tych warunkach wygrywa Lumia 920 ze „zwykłymi” megapikselami.

        • rzeznik

          poprawka, w tych warunkach wygrywa nokia 808 z wydłużonym czasem naświetlania

    • kapi

      że tak powiem nie pier….. . aparat w sony xperia Z jest bardzo dobry lepszy niż bym sie spodziewał a juz nie porownując jej do galaxy s3. Wiec najpierw sprawdź a potem pisz takie bzdury.

    • zadowolony

      Jak ja „uwielbiam”czytać głupotę! Nie ma pojęcia, nie sprawdził osobiście, ale pełną „gębą”, tzw. następny „fachowiec od r..ania owiec!”. xD Żal. (sic)

  • Jakub

    to wada One’a to nieidealne zdjęcia, przetrwam i tak nie robię dużo zdjęć

  • Papiak

    Bedzie wzrastac jezeli ktos po za HTC sie tym zainteresuje.

    • pkim

      poza HTC 🙂


reklama