Czy marka Android jest rozpoznawalna? Raczej tak. Czy to samo dotyczy marki Galaxy? Oczywiście. A która marka ma dzisiaj większą „siłę rażenia”? Pytanie niby mało istotne, ale z drugiej strony, jest to jeden z mierników, jakimi możemy zbadać kondycję firmy. Nie ulega wątpliwości, że w przypadku Google i Samsunga ta kwestia może wzbudzać zainteresowanie.
Pewien analityk postanowił zbadać popularność wspomnianych marek z pomocą wyszukiwarki Google. Okazuje się, że hasła Galaxy oraz Android szybko zyskują na znaczeniu i jednocześnie konkurują ze sobą. Czy to zagraża zielonemu robotowi? W pewnym stopniu na pewno. Jeżeli klienci zaczną kojarzyć przede wszystkim firmę Samsung i jej marki, to mobilny system operacyjny Android stanie się niejako „dodatkiem” do urządzeń koreańskiego producenta. Jeszcze bardziej ucierpią na tym inni producenci.
Seria Galaxy może za jakiś czas stać się synonimem Androida. To poważnie utrudni innym korporacjom przebicie się do świadomości masowego klienta (należy pamiętać, iż liczba tzw. „uświadomionych użytkowników”, którzy orientują się w systemach operacyjnych, nowych technologiach i smartfonach stanowi niewielką część wszystkich użytkowników). Jeżeli konkurencja nie przebije się na pierwszy plan i nie stawi czoła Samsungowi, to rynek szybko stanie się dość ubogi i nudny. Na tym ucierpią przede wszystkim klienci.
Waszym zdaniem, marka Galaxy zagraża Androidowi?
Źródło: slashgear.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
W sieci pojawił się kolejny pretendent do tytułu najlepszego smartfona do 1500 złotych. Motorola Moto…
Motorola Edge 50 Pro potrzebowała raptem 3 tygodni, by stanieć do znacznie bardziej rozsądnej ceny.…
Rynek tanich telefonów do 1000 złotych jest coraz ciekawszy. TCL 50 XL 5G jest jeszcze…
HTC niegdyś był królem Androida, dlatego szkoda patrzeć na jego dzisiejszą sytuację. Powrót na tarczy,…
Najlepszy telefon do 1000 zł? Pod rozważania z pewnością trzeba wziąć realme 11 Pro. Posiada…
Jak bardzo zagrożeni jesteśmy w sieci? W 2023 roku prawie 5,5 miliona Polaków kliknęło w…