Adweek, magazyn specjalizujący się we wszelkiego typu reklamach, opublikował wyniki raportu Adreaction 2012, przeprowadzanego na terenie Stanów Zjednoczonych przez firmę Millward Brown. Rezultaty? Z ośmiu typów mobilnych reklam wszystkie bardziej przypadają do gustu mężczyznom niż kobietom. Nikt za nimi specjalnie nie przepada, ale niechęci zdecydowanie więcej jest u płci pięknej. Grupa respondentów liczyła około tysiąca osób.
Tylko 23 procent ankietowanych pozytywnie wypowiadało się o mobilnych reklamach, uważając je za konieczne w rozwijaniu świadomości marki.
Adweek zaznacza, że im bardziej „wymyślne” reklamy wyświetlano użytkownikom, im bardziej angażujące, oparte przykładowo na augmented reality, tym mniej kobiet odbierało je pozytywnie. 15 procent mężczyzn odnosiło się pozytywnie do takiej formy promocji. Kobiet – 6 procent.
Generalny wniosek wyciągnięty przez twórców raportu jest prosty: mobilne reklamy nie są jeszcze w tym miejscu, w którym być powinny. Większość firm nie potrafi sprostać wymaganiom użytkowników, promując swoje produkty w sposób nieodpowiadający konsumentom. Zdarzają się oczywiście podmioty, które z powodzeniem zwiększyły sprzedaż po mobilnej promocji, jednak jest ich relatywnie niewiele.
Cały raport znajdziesz tutaj w postaci pliku PDF.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…
Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…
Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…
Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…
To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…
Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…