Niepokojące głosy dochodzą do nas z Korei Południowej. Nowe flagowe telefony z serii Samsung Galaxy S26 (Plus, Ultra) mają podrożeć względem swoich poprzedników. Co jest tego powodem i czy na pewno decyzja o podniesieniu cen przyszłych, sztandarowych modeli jest przesądzona?
Wygląda na to, że smartfony znowu będą droższe — przynajmniej te Koreańskie. Do sieci przedostaje się coraz więcej informacji, które sugerują, że nowe flagowce z serii Samsung Galaxy S26 (Plus, Ultra) będą sprzedawane w wyższej cenie od swoich poprzedników. Co się dzieje?
Seria Samsung Galaxy S26 (Plus, Ultra) będzie droższa. Dlaczego?
Użytkownik chińskiej platformy społecznościowej Weibo, jakim jest Ice Universe, podzielił się informacjami z koreańskich mediów. W rodzimym kraju producenta telefonów spod znaku „Galaxy” mówi się o tym, że z powodów rynkowych, nowe telefony tej marki mają być droższe. O ile? Na ten moment nie ma konkretnych liczb, czy nawet domysłów, ale sprawa wydaje się być dosyć poważna.
No a czym są te „powody rynkowe”? Przede wszystkim wzrosty cen pamięci DDR oraz NAND, które odbijają się nie tylko na rynku podzespołów komputerowych, ale — jak widać — także na gotowych produktach, jak laptopy, czy smartfony właśnie. Rosną także ceny innych komponentów, takich, jak chociażby wyświetlacze OLED / AMOLED.
Turbulencje na rynku mogą dotknąć także innych producentów
Wszystko to składa się na te przecieki, które mówią, że Galaxy S26 będą zwyczajnie droższe. Mimo iż jak wiemy, premiera nowych flagowców zaplanowana jest na luty 2026 roku, to takie informacje wręcz gwarantują wzrosty cen.
Firmy praktycznie nigdy nie zderzają się z rosnącymi cenami poszczególnych składowych swoich produktów, tylko przerzucają je na klienta końcowego — czyli na nas. Samsung moim zdaniem jest jednym z pierwszych, ale nie jedynym producentem, który zapewne odczuje tę sytuację. A im dalej w las, tym gorzej, bo prognozy wzrostu cen, szczególnie pamięci, nie napawają optymizmem.
Źródło: Ice Universe, opracowanie własne
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.








