>
Kategorie: Bankowość Newsy

Pilny komunikat od Millennium. Jeśli jesteście w tym banku, to lepiej się z nim zapoznajcie

Na stronie internetowej Millennium od czasu do czasu pojawiają się pilne komunikaty. Jeden z nich informuje o tym, że klienci, postępując nierozsądnie, mogą wpaść w straszne bagno. Świadomość ryzyka i znajomość pewnych zasad może znacząco zminimalizować ryzyko.

Posiadanie konta bankowego niesie za sobą wiele korzyści. Niestety tam, gdzie komfort nierzadko pojawiają się cyberprzestępcy. Ich łupem często padają nieświadomi ryzyka klienci popularnych instytucji. Na szczęście banki regularnie na swoich stronach internetowych udostępniają komunikaty z zakresu bezpieczeństwa. Swego czasu taka wiadomość pojawiła się ze strony Millennium.

Pamiętajcie, że metody oszustów są płynne, a więc się zmieniają. Jako użytkownicy musimy się do tych zmian dostosowywać, poznając triki i sposoby działania przestępców.

Z tym ostrzeżeniem od Millennium warto się zapoznać

Fot. Millennium

W komunikacie Bank Millennium ostrzega przed nasilającymi się próbami wyłudzeń, w których oszuści podszywają się pod pracowników banku. Celem takich działań jest nakłonienie ofiar do przekazania poufnych informacji lub zainstalowania oprogramowania umożliwiającego przejęcie kontroli nad urządzeniem. Warto w tym momencie podkreślić, że pracownicy banków – niezależnie od instytucji – nigdy Was o to nie poproszą.

Przestępcy często wykorzystują presję czasu i wzbudzają niepokój, sugerując, że środki klienta są zagrożone. W trakcie rozmowy mogą odwoływać się do danych, które wydają się wiarygodne, by wzbudzić zaufanie. Millennium przypomina, że klienci mogą zweryfikować sprawę samodzielnie, dzwoniąc na infolinię.

Bank zwraca również uwagę na konieczność zachowania szczególnej ostrożności wobec wiadomości SMS i e-maili zawierających linki prowadzące do stron łudząco podobnych do oficjalnych serwisów. Kliknięcie w taki odnośnik może skutkować utratą danych lub pieniędzy.

W ten sposób zwiększycie swoje bezpieczeństwo

Fot. Millennium

Bank Millennium zaleca, aby weryfikować dane konsultanta wyłącznie w aplikacji mobilnej banku. Podczas rozmowy pracownik może wysłać powiadomienie z potwierdzeniem swojej tożsamości, które pojawi się tylko w aplikacji.

Dodatkowo aplikacja mobilna umożliwia bezpieczne potwierdzenie swojej tożsamości bez udostępniania danych osobowych przez telefon. Klient może zatwierdzić przesłane powiadomienie bez podawania hasła, PIN-u ani pełnych danych karty. Millennium przypomina, że pracownicy banku nigdy nie proszą o przekazanie takich informacji.

Źródło: Millennium 

Piotr Kaniewski

Najnowsze artykuły

  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Może i jest cieniasem, ale na pewno nie pod względem specyfikacji. Przeciwnie – wręcz czaruje wyposażeniem

Do sieci trafiła specyfikacja maluszka dopełniającego serię Honor Magic8. Model Mini przenika się z wersją…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czy warto TERAZ kupić Roborock Saros 10R?

Roborock Saros 10R ma system nawigacji nawet 21 razy dokładniejszy od klasycznego LiDARu i mierzy…

20 listopada 2025
  • Promocje

Zegarki Amazfit w super promocjach! Można sporo zaoszczędzić, a pewien sklep oferuje trzy raty za darmo

Dobry producent postanowił przecenić swoje smartwatche zarówno u siebie, jak i w wielu sklepach partnerskich.…

20 listopada 2025
  • Longform
  • Telefony

Oto, co niekiedy znaczą aktualne poprawki bezpieczeństwa

Jak ważne jest wsparcie aktualizacjami telefonu? Czasami jest to coś, co decyduje o życiu lub…

20 listopada 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

Kolejny kompaktowy telefon może zostać anulowany. Szkoda – to mógłby być świetny telefon

Kompaktowy telefon z przepotężną baterią oraz z rewelacyjną specyfikacją może jednak zostać anulowany. Mowa tu…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Flagowiec Apple za 6000 złotych znowu z problemami. Kontrola jakości coraz gorsza?

Wydawałoby się, że Apple to synonim dbałości o każdy detal i skrupulatnej kontroli jakości. Tymczasem…

20 listopada 2025