Poranek 23 października nie był spokojny dla klientów sieci Plus. Od około godziny 9:00 w internecie zaczęły pojawiać się setki zgłoszeń o problemach z połączeniami głosowymi. Choć telefony pokazywały pełny zasięg, wielu użytkowników nie mogło się dodzwonić ani odebrać połączenia.
Najwięcej problemów dotyczyło połączeń głosowych, które w sieci Plus zwyczajnie przestały działać. Co ciekawe, internet mobilny w większości przypadków działał normalnie, więc użytkownicy operatora mogli korzystać z sieci, ale nie mogli wykonywać połączeń głosowych.
Awaria sieci Plus
Zgłoszenia spływały z całej Polski – od Mazowsza i Śląska po Wielkopolskę i Dolny Śląsk. Na portalu Downdetector liczba raportów o awarii przekroczyła 7 000 w ciągu kilkudziesięciu minut, a w mediach społecznościowych pojawiło się mnóstwo komentarzy od sfrustrowanych użytkowników.
Internauci podzielili się w social mediach tymczasowym rozwiązaniem problemu. Należało w ustawieniach telefonu przełączyć się na sieć 3G, gdyż problemy wyraźnie dotyczyły usługi VoLTE, co zostało później potwierdzone przez zielonego operatora.
Przed południem biuro prasowe Plusa potwierdziło problemy z działaniem sieci i poinformowało, że trwają prace naprawcze. Już po godzinie 12:00 sytuacja zaczęła wracać do normy, a połączenia głosowe stopniowo zostały przywrócone. Operator w swoim komunikacie wysłanym do redakcji Komputer Świat przekazał:
Chcieliśmy poinformować, że po chwilowych trudnościach z dostępem do niektórych usług problem został rozwiązany. Wszystkie funkcje powinny działać prawidłowo. Dziękujemy za cierpliwość i przepraszamy za wszelkie niedogodności.
Na razie nie podano oficjalnej przyczyny awarii, choć nieoficjalnie mówi się, że mogła dotyczyć infrastruktury odpowiedzialnej za obsługę połączeń VoLTE lub systemów rejestracji użytkowników w sieci.
Awaria z 23 października 2025 roku była jedną z poważniejszych w sieci Plus w ostatnich miesiącach, ale – jak wynika z reakcji użytkowników – większość usług została przywrócona jeszcze tego samego dnia.
Co zrobić, jeśli rozmowy w Plusie nadal nie działają?
Jeśli mimo wszystko w Twoim telefonie nadal występują problemy z zasięgiem lub połączeniami, warto:
- włączyć i wyłączyć tryb samolotowy,
- ponownie uruchomić telefon,
- ewentualnie wymusić ręczne wyszukanie sieci.
Plus – jako jeden z kilku operatorów w Polsce – korzysta z własnej infrastruktury sieci. Czy i Ciebie dotknęły chwilowe problemy z jego usługami głosowymi?
Źródło: Downdetector, Komputer Świat, opracowanie własne
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.







