>
Kategorie: Bankowość Newsy

Te kilka kliknięć może okazać się zbawienne! Santander z pilnym apelem

Santander już jakiś czas temu opublikował bardzo wartościowy artykuł, z którym zapoznać powinni się wszyscy klienci, bez żadnych wymówek. Kilka kliknięć w telefonie może bowiem uratować Was przed katastrofalnymi problemami. W tym artykule tłumaczymy, jak uniknąć najgorszego.

Santander, podobnie jak pozostałe banki regularnie informuje o wzmożonej aktywności oszustów. My te informacje zbieramy, a następnie dzielimy się z Wami tymi ostrzeżeniami. Warto jednak pamiętać, że w dużej mierze bezpieczeństwo zależy od samych użytkowników.

Na stronie internetowej można znaleźć segment dotyczący telefonu z banku. Komunikat tam wydany pozwoli zrozumieć, jak zweryfikować tożsamość osoby, z którą rozmawiacie. Jak się okazuje, kilka kliknięć może uchronić klientów od katastrofy.

Santander przypomina: kilka kliknięć uratuje Wam skórę!

fot. Santander

Klient Santander Bank Polska, aby potwierdzić tożsamość doradcy infolinii, może skorzystać z funkcji mobilnej autoryzacji w aplikacji banku. Podczas rozmowy na telefonie wyświetla się powiadomienie push z imieniem i nazwiskiem konsultanta. Po zatwierdzeniu tego komunikatu klient może kontynuować rozmowę bez konieczności podawania dodatkowych danych.

Pamiętajcie, że jeśli rzekomy pracownik będzie unikał potwierdzenia tożsamości lub podane przez niego informacje będą błędne – natychmiast się rozłączcie.

Funkcja działa również w przypadku, gdy klient sam inicjuje połączenie z infolinią pod numerem 19999 lub bezpośrednio z poziomu aplikacji. W tym przypadku system automatycznie weryfikuje tożsamość doradcy.

Mobilna autoryzacja jest dostępna w oficjalnej aplikacji Santander Bank Polska, którą można pobrać zarówno z App Store, jak i Google Play.

Komunikat związany jest z popularną metodą oszustów

Nie jest żadną tajemnicą, że oszuści podszywają się pod inne osoby, często pod banki. Zdarza się, że ukrywają swoje prawdziwe numery telefonów. Podczas rozmowy starają się wzbudzić lęk i pośpiech, aby zwiększyć szansę popełnienia przez Was błędu.

Nierzadko podczas takich rozmów fałszywy konsultant próbuje zdobyć Wasze imię i nazwisko, numer PESEL. Czasem dochodzi do tego login i hasło do bankowości internetowej czy dane karty płatniczej. W efekcie prowadzi to do utraty dostępu do konta i utraty środków.

Źródło: Santander

Piotr Kaniewski

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

Ważny wyciek średniaka realme, który tym razem nie powinien ominąć Polski

realme szykuje kolejną odsłonę swojej popularnej serii średniaków. Nowy realme 16 Pro może zadebiutować już…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Orange

AMOLED, 108 MP i duża bateria. Wszystko to taniej o nawet 30%. Można? Można

Orange się nie zatrzymuje i oferuje naprawdę sporo przecenionych smartfonów z okazji Black Friday. Jednym…

20 listopada 2025
  • Promocje

GOG odpalił 80% zniżkę. Ulubiony RTS wszystkich Polaków do kupienia za 6,99 zł

Pisaliśmy Wam o tym już kilkukrotnie, ale GOG to jedna z najlepszych platform organizująca promocje…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • T-Mobile

Flagowa Motorola ze Snapem 8 Elite taniej o 1000 zł. Dostaniesz jeszcze fajny prezent

Smartfony marki Motorola często są oferowane w bardzo konkurencyjnych cenach. W tym przypadku ceny zostały…

19 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Orange

Snap 8 Elite, AMOLED 185 Hz i 16 GB RAM taniej o 700 złotych. Nie znalazłem tańszej oferty

Azjatycki Asus kojarzy się głównie z laptopami, ale oferuje także udane smartfony. Wśród nich są…

19 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Twój nowy Samsung jest tak kiepski, że nie chcą go nawet złodzieje

Nawet złodzieje smartfonów nie są zainteresowani smartfonami z Androidem. Nawet Samsung odpada – dla nich…

19 listopada 2025