>
Kategorie: Bankowość Newsy

Czarne chmury nad klientami Millennium. Bank publikuje pilne ostrzeżenie

Millennium Bank regularnie na swojej stronie internetowej udostępnia komunikaty. Tym razem sprawa jest jednak poważniejsza i nie dotyczy przerw technicznych, czy nowości. Okazuje się, że klienci banku są na celowniku oszustów, którzy do ich oszukania wykorzystują nowy podstęp.

Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale oszuści internetowi często upatrują sobie klientów banków. Na szczęście wiele z nich udostępnia komunikaty, które mają na celu uświadomić Was o potencjalnym zagrożeniu. Millennium opublikowało ostrzeżenie przed metodą, która ma za zadanie wyłudzić dane, a w efekcie również pieniądze.

Millennium Bank z komunikatem – chodzi o Wasze bezpieczeństwo

Fot. Millennium

Podszywanie się pod popularne instytucje weszło cyberprzestępcom w nawyk. Tym razem zagrożeni są klienci Millennium Bank. Oszustom udało się spreparować aplikację i tym samym próbują uśpić czujność mniej świadomych użytkowników.

Sprawa wygląda tak, iż oszuści podsuwają klientom link do fałszywej aplikacji banku. Bardzo często robią to pod pretekstem konieczności zaktualizowania oprogramowania. Często pojawia się również fraza, że ci, którzy tego nie zrobią, w ramach procedury bezpieczeństwa utracą kontrolę nad aplikacją lub całym kontem. Wiadomości te najczęściej przychodzą za pośrednictwem SMS lub e-mail.

W następnym kroku klienci proszeni są o zweryfikowanie karty przez NFC. W praktyce oznacza to, że muszą oni zbliżyć ją do telefonu i podać kod PIN. Efekt jest bardzo prosty – w ten właśnie sposób oszuści pozyskują dane, które pozwalają im wykonywać nieuprawnione transakcje. To wręcz idealna recepta na utratę oszczędności.

Instytucja zdradza, jak się bronić

Fot. Millennium

W pierwszej kolejności nie dajcie się nabrać na konieczność zaktualizowania aplikacji. Bank nigdy nie wysyła tego typu wiadomości do klientów z linkiem. Pamiętajcie, że jeśli już coś pobieracie na urządzenie, to róbcie to z oficjalnych źródeł, takich jak np. Google Play. Co więcej, prawdziwe aplikacje nie wymagają od Was podania kodu PIN do karty, a tym bardziej przyłożenia jej do telefonu.

Nowo pobrana aplikacja bankowa wymaga od Was podania kodu PESEL? A może zadzwonił do Was konsultant, ostrzegając przed zagrożeniem i proponując przekazanie środków na bezpieczne konto? To również powinno wzbudzić Wasze podejrzenia. Pamiętajcie, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości możecie zadzwonić na infolinię i tam dowiedzieć się, o co chodzi.

Źródło: Millennium

Piotr Kaniewski

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Król RTS w rekordowo niskiej cenie. Epic Games właśnie wystawił go za 13,48 zł

Command & Conquer to niekwestionowany król RTS. Seria zadebiutowała w 1998 roku i od tego…

21 listopada 2025
  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025