>
Kategorie: Bankowość Newsy

Wielu klientów Santander w opałach. Chodzi o aktualizację danych

Klienci Santander w opałach – nowy komunikat wydany przez bank pojawił się zarówno w mediach społecznościowych instytucji, jak i na stronie internetowej. Wszystko dotyczy aktualizacji danych. Ci, którzy popełnią w tej sprawie błąd, słono za to zapłacą.

Santander ponownie publikuje wiadomość w arcyważnej sprawie. Sytuacja jest na tyle poważna, że poinformowano o niej zarówno na stronie internetowej banku, jak i mediach społecznościowych. Jeśli jesteście klientami tej instytucji, to powinniście niezwłocznie się z tym komunikatem zapoznać.

Chodzi bowiem o sprawę dotyczącą aktualizacji danych, która tak naprawdę jest fikcją. Jest to bowiem atak przeprowadzany przez oszustów na klientów Santander. Nieznajomość tej metody może sprawić, że stracicie dane, a co najgorsze również oszczędności.

Santander z komunikatem do wszystkich klientów

Fot. Santander

Phishing to bezlitosna metoda cyberprzestępców. Polega ona na rozsyłaniu fałszywych e-maili czy SMS-ów do różnych ludzi. Przestępcy niemal zawsze podszywają się pod firmy, rozsyłając wiadomości z linkiem lub załącznikiem. W przypadku pierwszej opcji trafiacie na fikcyjne strony internetowe. W drugim wariancie na Wasze urządzenie dostaje się wirus.

Tym razem oszuści na celownik wzięli sobie użytkowników Santander. W mailach informują oni o konieczności aktualizacji danych. Zachęcają do kliknięcia w link, grożąc, że ograniczą lub zablokują dostęp do bankowości. Cel ataku jest jasny – chodzi o próbę wykradnięcia danych. Dlatego pod żadnym pozorem nie wierzcie w tego typu informacje!

Bank zwraca uwagę, że taktyki cyberprzestępców regularnie ulegają zmianom. Na ich nieszczęście wiele z nich polega na podobnych zasadach. Sam phishing charakteryzuje się tym, że oszuści próbują wymusić na Was szybkie działania. Piszą o problemach z kontem, o podejrzanych aktywnościach, niezaktualizowanych danych czy nieopłaconych przesyłkach.

Bank zdradza, o czym warto pamiętać

fot. Santander Bank Polska

W pierwszej kolejności banki nigdy nie wysyłają wiadomości z linkami ani nie proszą o podanie danych do logowania czy informacji o kartach płatniczych. Poufne dane, takie jak hasła czy numery kart, należy zawsze zachować dla siebie. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości pamiętajcie o infolinii – możecie na nią zadzwonić i wypytać o wszystko.

Zanim klikniecie w link lub otworzycie załącznik, sprawdźcie z kolei dokładnie adres nadawcy i treść wiadomości. Fałszywe e-maile często zawierają błędy językowe lub pochodzą z podejrzanych domen.

Źródło: 1 | 2

Piotr Kaniewski

Najnowsze artykuły

  • Artykuł sponsorowany
  • Promocje

Sprawdź te 4 promocje Black Friday Weeks! Xiaomi i Samsung taniej

RTV EURO AGD przecenia hitowe urządzenia. To smartfon Redmi z aparatem 200 MP, poręczny tablet…

20 listopada 2025
  • Promocje

Epic Games ma dla Was dwie wyjątkowe strategie. Takiej okazji już dawno nie było

Fani strategii mogą czuć się kokietowani. Epic Games w ramach rozdawnictwa postanowił udostępnić graczom dwa…

20 listopada 2025
  • Promocje

Takiego G-Shocka nie ma nawet Casio. Za 60 złotych dostajesz kapitalną baterię, IP68 i latarkę

Tanich smartwatchy o designie G-Shocka jest wiele, ale to BlitzWolf BW-AT7 robi największe wrażenie -…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Kwartały mijają, a jest to wciąż najlepszy pancerny smartfon producenta. Nie tylko IP69 i MIL-STD-810H

W ostatnich miesiącach zadebiutowało parę pancernych smartfonów polskiego HAMMER-a, ale żaden z nich nie jest…

20 listopada 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Może i jest cieniasem, ale na pewno nie pod względem specyfikacji. Przeciwnie – wręcz czaruje wyposażeniem

Do sieci trafiła specyfikacja maluszka dopełniającego serię Honor Magic8. Model Mini przenika się z wersją…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czy warto TERAZ kupić Roborock Saros 10R?

Roborock Saros 10R ma system nawigacji nawet 21 razy dokładniejszy od klasycznego LiDARu i mierzy…

20 listopada 2025