>
Kategorie: Newsy Telefony Xiaomi

Szał na Xiaomi powrócił. Żaden inny flagowiec nie sprzedawał się tak dobrze na start

Xiaomi 17 sprzedaje się najlepiej ze wszystkich flagowców producenta, a to niemałe osiągnięcie. Jeszcze kilka lat temu mogliby pomarzyć o takim wyniku, ale konsekwentna polityka zdaje się sprawdzać. Które modele trafią do Polski?

Premiera Xiaomi 17 (Pro, Pro Max) może i jest kontrowersyjna, ale na pewno nie można odmówić jej skuteczności. Producent chwali się wynikami sprzedaży, które mogą napawać optymizmem przed europejską premierą. Samsung i Apple mogą mieć powody do niepokoju.

Xiaomi 17 sprzedaje się najlepiej ze wszystkich flagowców producenta

Xiaomi twierdzi, że żaden inny z ich dotychczasowych flagowców nie miał tak dobrego startu sprzedaży, co seria Xiaomi 17. Miało to stać się w zaledwie kilka minut po otwarciu kanałów sprzedażowych. Na Twitterze mignęło mi kilka dodatkowych informacji o tym, że w sklepach zabrakło egzemplarzy.

Rekord sprzedaży Xiaomi 17 / fot. producenta

Nikt nie jest już w stanie powiedzieć, że za wcześniejsze sukcesy flagowców Xiaomi odpowiadała tylko cena. Jeżeli kosztującym znacznie więcej „siedemnastkom” udało się przebić wyniki klasyków w postaci Xiaomi Mi 6 czy Xiaomi Mi 9, to można mówić o wielkim powrocie szału na tego producenta. Trudno powiedzieć, czy samo to wystarczy, by przebić Apple na drugim miejscu i zagrozić Samsungowi na fotelu lidera w ujęciu globalnym.

Przy takiej specyfikacji ani trochę mnie to nie dziwi

Xiaomi przede wszystkim dokonało czegoś, czego konkurencja jeszcze nie zrobiła – przekroczyli barierę 7000 mAh w kompaktowych smartfonach. Oczywiście nie mam żadnych złudzeń co do tego, że ten sam smartfon w wersji na europejski rynek zbliży się co najwyżej do 6000 mAh – i to w najlepszym przypadku.

Trudno też nie zauważyć, że Xiaomi 17 ma być iPhonem 17 Pro z Androidem. Nie będę tu powtarzał populizmów – design oceńcie sobie sami. Chodzi mi raczej o specyfikację – ekrany LTPO 120 Hz, mocne nastawienie na aparaty, a jednocześnie dużo większa bateria czy dodatkowy ekran w wersji Pro. W każdym elemencie starają się pobić bezpośredniego rywala.

Do tego mamy drugą stronę medalu, czyli soft. Nie będę nawet próbował udawać, że podoba mi się Liquid Glass w iOS, ale HyperOS też nie osiągnęło jeszcze dostatecznego poziomu estetyki. I to musi się zmienić, jeżeli mówimy o sukcesie w Europie.

Na koniec pozwolę sobie postawić kontrowersyjną tezę – jeżeli Xiaomi byłoby dostępne na rynku w USA, pod względem sprzedaży byłoby numerem jeden na świecie.

Źródło: producenta, via Gizmochina, opracowanie własne

Konrad Bartnik

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Takiego G-Shocka nie ma nawet Casio. Za 60 złotych dostajesz kapitalną baterię, IP68 i latarkę

Tanich smartwatchy o designie G-Shocka jest wiele, ale to BlitzWolf BW-AT7 robi największe wrażenie -…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Kwartały mijają, a jest to wciąż najlepszy pancerny smartfon producenta. Nie tylko IP69 i MIL-STD-810H

W ostatnich miesiącach zadebiutowało parę pancernych smartfonów polskiego HAMMER-a, ale żaden z nich nie jest…

20 listopada 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Może i jest cieniasem, ale na pewno nie pod względem specyfikacji. Przeciwnie – wręcz czaruje wyposażeniem

Do sieci trafiła specyfikacja maluszka dopełniającego serię Honor Magic8. Model Mini przenika się z wersją…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czy warto TERAZ kupić Roborock Saros 10R?

Roborock Saros 10R ma system nawigacji nawet 21 razy dokładniejszy od klasycznego LiDARu i mierzy…

20 listopada 2025
  • Promocje

Zegarki Amazfit w super promocjach! Można sporo zaoszczędzić, a pewien sklep oferuje trzy raty za darmo

Dobry producent postanowił przecenić swoje smartwatche zarówno u siebie, jak i w wielu sklepach partnerskich.…

20 listopada 2025
  • Longform
  • Telefony

Oto, co niekiedy znaczą aktualne poprawki bezpieczeństwa

Jak ważne jest wsparcie aktualizacjami telefonu? Czasami jest to coś, co decyduje o życiu lub…

20 listopada 2025