mBank zauważył, że klienci często popełniają błąd podczas dokonywania transakcji. Dodatkowo instytucja zaapelowała do użytkowników, aby zmienili oni sposób autoryzacji – kilka kliknięć może uchronić Was przed gigantycznymi problemami.
Niewiele potrzeba, aby wejść w minę przygotowaną przez cyberprzestępców. Banki od wielu lat regularnie informują o popularnych zagrożeniach, podając jednocześnie wskazówki, jak uchronić się przed najgorszym. mBank wskazał, jakie błędy często popełniają klienci oraz poprosił o jak najszybszą interwencję – wszystko w trosce o Wasze pieniądze.
mBank apeluje do klientów
Fot. mBank
Zatwierdzacie operacje i nagle okazuje się, że wydaliście znacznie więcej pieniędzy, niż chcieliście, lub Wasze środki powędrowały na nieznany cel. Choć sytuacja brzmi abstrakcyjnie, tak raz na jakiś czas może się wydarzyć. Powodem takich incydentów jest ignorowanie komunikatów autoryzacyjnych.
Zagłębienie się w szczegóły może uratować Wam skórę. W owych komunikatach znajdują się istotne dla Was szczegóły – kwota, odbiorca i cel operacji pozwolą potwierdzić, że wszystko idzie zgodnie z planem. Zajmuje to tylko chwilę, a w trakcie jej trwania zwiększacie bezpieczeństwo, unikając nieprzyjemnych sytuacji.
mBank dodatkowo przypomina, że internet to niebezpieczne miejsce. Czasem Wasz znajomy może stracić dostęp do konta w wyniku działań cyberprzestępców. Gdy ktoś próbuje nakłonić Was do zlecenia przelewu lub płatności BLIK zastanówcie się nad tym co najmniej kilka razy. Nie działajcie odruchowo, czytajcie komunikaty autoryzacyjne i weryfikujcie takie prośby u źródła.
Prosta czynność uchroni Was przed problemami
fot. mBank
Czasy się zmieniają, a niegdyś popularne rozwiązania idą w odstawkę w poczet nowych, bezpieczniejszych. mBank namawia klientów korzystających z SMS-ów do autoryzacji do jak najszybszej zmiany tego rozwiązania na mobilną autoryzację. Okazuje się, że w przypadku tej pierwszej opcji nie widać wszystkich szczegółów transakcji. To drugie rozwiązanie jednak daje Wam pełen obraz sytuacji.
Aktywacja mobilnej autoryzacji jest bardzo prosta. Wystarczy, że klikniecie swoje imię (na profilu indywidualnym) lub nazwę firmy (na profilu firmowym) w lewym górnym rogu pulpitu. Następnie z rozwijanego menu wybierzcie opcję “mobilna autoryzacja”. Kliknijcie “aktywuj”, zatwierdźcie wybór PIN-em i cieszcie się lepszym i bezpieczniejszym wariantem.
Źródło: mBank
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.






