>
Kategorie: Bankowość Newsy

Czarne chmury nad klientami Millennium. Nowy komunikat nie zostawia złudzeń

Klienci Millennium powinni zapoznać się z tym komunikatem. Bank wydał ważne ostrzeżenie w sprawie wzmożonej aktywności oszustów. W grę wchodzi bezpieczeństwo Waszych środków. Oto co trzeba wiedzieć!

Bank Millennium ma ważną wiadomość dla posiadaczy kont. Niedawno otrzymaliśmy istotną nowość pod postacią możliwości potwierdzenia tożsamości w aplikacji mobilnej. Ostatnio wydany komunikat jednak znowu ściąga nas na ziemię, informując o znacznie poważniejszej sprawie.

Bank Millennium prosi o zachowanie szczególnej ostrożności

Fot. Millennium

Millennium nieprzerwanie od wielu lat cieszy się popularnością w Polsce. Nie powinno więc nikogo dziwić, że raz na jakiś czas oszuści próbują dobrać się do klientów instytucji, wyłudzając dane do konta lub pieniądze. Wydane dosłownie moment temu ostrzeżenie dotyczy przestępców podszywających się pod pracowników banku.

Wszystko jest sprytnie zaplanowane. Metoda, jak wiele innych ma zamiar wywołać u Was lęk i obawę, które pod wpływem kolejnych argumentów mogą przerodzić się w strach. W efekcie stajecie się bardziej podatni na sugestie i polecenia rzekomego pracownika. Bardzo często jednym ze stosowanych haków jest wykrycie niespodziewanej aktywności na Waszym koncie bankowym.

W celu „ochrony środków” przestępcy proponują Wam dokonać zabezpieczenia pieniędzy. W pierwszym wariancie oszuści proszą Was o przekazanie karty płatniczej wraz z PIN-em. Czasem bezpośrednio osobie podszywającej się pod pracownika, innym razem wysłanemu przez nich kierowcy. W drugim przypadku proszą Was o przelanie pieniędzy na “bezpieczne konto” za pośrednictwem BLIK. Następnie wypłacają kasę i kontakt się urywa.

Jak się bronić i jak zachowują się pracownicy instytucji?

Fot. Millennium

Jeśli rozmówca podaje się za pracownika banku, najlepiej zakończyć połączenie i oddzwonić na oficjalny numer infolinii dostępny na stronie internetowej. Nie należy przekazywać danych osobowych ani informacji o koncie podczas niespodziewanych rozmów telefonicznych. Zawsze też możecie zweryfikować tożsamość pracownika podczas rozmowy poprzez aplikację banku.

Dostajecie powiadomienie, które kładzie nacisk na pośpiech? To znak, że coś jest nie tak. Pamiętajcie, że prawdziwi pracownicy banku nie proszą o instalację dodatkowych aplikacji, przekazanie gotówki czy karty. Wszystkie działania związane z bezpieczeństwem należy potwierdzać wyłącznie przez aplikację mobilną lub bankowość internetową po samodzielnym zalogowaniu.

Źródło: Millennium

Piotr Kaniewski

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Telefony

Jest dobra i zła wiadomość: ten telefon imponuje baterią, ale jego cena może sprawić, że będziesz musiał sprzedać nerkę

Pierwszy składany iPhone od Apple to urządzenie, na które fani czekają od lat. Choć premiera…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany
  • Promocje

Sprawdź te 4 promocje Black Friday Weeks! Xiaomi i Samsung taniej

RTV EURO AGD przecenia hitowe urządzenia. To smartfon Redmi z aparatem 200 MP, poręczny tablet…

20 listopada 2025
  • Promocje

Epic Games ma dla Was dwie wyjątkowe strategie. Takiej okazji już dawno nie było

Fani strategii mogą czuć się kokietowani. Epic Games w ramach rozdawnictwa postanowił udostępnić graczom dwa…

20 listopada 2025
  • Promocje

Takiego G-Shocka nie ma nawet Casio. Za 60 złotych dostajesz kapitalną baterię, IP68 i latarkę

Tanich smartwatchy o designie G-Shocka jest wiele, ale to BlitzWolf BW-AT7 robi największe wrażenie -…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Kwartały mijają, a jest to wciąż najlepszy pancerny smartfon producenta. Nie tylko IP69 i MIL-STD-810H

W ostatnich miesiącach zadebiutowało parę pancernych smartfonów polskiego HAMMER-a, ale żaden z nich nie jest…

20 listopada 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Może i jest cieniasem, ale na pewno nie pod względem specyfikacji. Przeciwnie – wręcz czaruje wyposażeniem

Do sieci trafiła specyfikacja maluszka dopełniającego serię Honor Magic8. Model Mini przenika się z wersją…

20 listopada 2025