>
Kategorie: Bankowość Newsy

Klienci Millennium oszukiwani w najgorszy sposób. Cyberprzestępcy nie odpuszczają

Bank Millennium zdążył przyzwyczaić wszystkich do wydawania niedługich, regularnych wiadomości. Tym razem jednak nie chodzi o nic przyjemnego – okazuje się bowiem, że klienci instytucji są oszukiwani. Znane zagrożenie powróciło i należy na nie uważać. Oto co należy wiedzieć.

Większość z komunikatów od banku Millennium dotyczy aktualności, w tym promocji, przerw technicznych oraz nowych funkcji. Dla przykładu ostatnio informowaliśmy Was o wprowadzeniu karty eSIM z pakietami internetowymi. Dzisiaj jednak będzie nieco mniej przyjemnie.

Bank Millennium udostępnił ważną wiadomość

Fot. Millennium

Nie jest żadną tajemnicą, że oszuści lubią brać sobie na celownik użytkowników rozmaitych stron, jak i klientów banków. Starają się uśpić ich czujność, wymuszając szybką i nieprzemyślaną reakcję z ich strony. Sprawa jest o tyle poważna, że łatwo w ten sposób narobić sobie problemów.

Podszywanie się pod pracowników instytucji stało się częstym zabiegiem stosowanym przez oszustów. Swego czasu bank poinformował, że przestępcy podszywają się pod osoby pracujące w infolinii TeleMillennium.

Dzwonią w sprawie rzekomy podejrzanych aktywności. Ich powody mogą się jednak różnić w zależności od osoby – czasem chodzi o dziwne transakcje dokonane na koncie i karcie. Za drugim razem próbują wmówić, że konto jest zagrożone atakiem ze strony cyberprzestępców. Wówczas starają się wyłudzić od Was dane wrażliwe.

Dodatkowo zdarza się, że proszą o zainstalowanie aplikacji do zdalnego sterowania urządzeniem. Powód? Rzekomy pracownik chce pomóc Wam w pozbyciu się zagrożenia. Realnie jednak zyskuje on dostęp do konta bankowego, a tym samym gromadzonych przez Was środków.

Oto prosty przepis, jak uniknąć nieprzyjemności

Fot. Millennium

Millennium mówi jasno – jeśli chcecie zwiększyć swoje bezpieczeństwo, nie instalujcie aplikacji, do których zachęcają Was telefoniczni rozmówcy, zwłaszcza jak podają się za pracowników banku. Bank Millennium przypomina, że nie korzysta z tego typu narzędzi do obsługi klientów.

Nie udostępniajcie również poufnych danych, takich jak PESEL, dane logowania, numer karty czy kod CVV. Konsultanci banku nigdy nie proszą o tego typu informacje i nie logują się do systemu w imieniu klienta. Takie żądanie to jasny znak, by zakończyć rozmowę i zgłosić sytuację na prawdziwej infolinii instytucji oraz na policji.

Źródło: Millennium

Piotr Kaniewski

Najnowsze artykuły

  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Może i jest cieniasem, ale na pewno nie pod względem specyfikacji. Przeciwnie – wręcz czaruje wyposażeniem

Do sieci trafiła specyfikacja maluszka dopełniającego serię Honor Magic8. Model Mini przenika się z wersją…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czy warto TERAZ kupić Roborock Saros 10R?

Roborock Saros 10R ma system nawigacji nawet 21 razy dokładniejszy od klasycznego LiDARu i mierzy…

20 listopada 2025
  • Promocje

Zegarki Amazfit w super promocjach! Można sporo zaoszczędzić, a pewien sklep oferuje trzy raty za darmo

Dobry producent postanowił przecenić swoje smartwatche zarówno u siebie, jak i w wielu sklepach partnerskich.…

20 listopada 2025
  • Longform
  • Telefony

Oto, co niekiedy znaczą aktualne poprawki bezpieczeństwa

Jak ważne jest wsparcie aktualizacjami telefonu? Czasami jest to coś, co decyduje o życiu lub…

20 listopada 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

Kolejny kompaktowy telefon może zostać anulowany. Szkoda – to mógłby być świetny telefon

Kompaktowy telefon z przepotężną baterią oraz z rewelacyjną specyfikacją może jednak zostać anulowany. Mowa tu…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Flagowiec Apple za 6000 złotych znowu z problemami. Kontrola jakości coraz gorsza?

Wydawałoby się, że Apple to synonim dbałości o każdy detal i skrupulatnej kontroli jakości. Tymczasem…

20 listopada 2025