>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

To koniec tej popularnej funkcji na YouTube. Po 10 latach Google mówi „dość”

YouTube po latach zmienia wygląd i funkcję, do której wielu z nas już przywykło. Platforma likwiduje zakładkę „Na czasie”. Wiemy już, czym ją zastąpi. Ma lepszy pomysł na promowanie treści?

Po niemal dekadzie obecności tej opcji na platformie YouTube, firma żegna się ze swoją zakładką „Na czasie”. Platforma ogłosiła, że w ciągu najbliższych tygodni usunie tę podstronę, zastępując je bardziej szczegółowymi zestawieniami w ramach YouTube Charts. Użytkownicy serwisu korzystali z tej zakładki przez lata.

Z YouTube znika sekcja „Na czasie”. Co ją zastąpi?

Strona „Na czasie” zadebiutowała w 2015 roku i miała pokazywać widzom ogólny obraz tego, co w danym momencie jest najbardziej popularne w serwisie. Była podzielona na ogólne sekcje tematyczne, m.in. najpopularniejsze, czyli muzyka, gry i filmy.

YouTube po latach zauważa jednak, że dziś trendy kształtują się inaczej. Zamiast jednego viralowego filmu, który oglądają wszyscy, mamy mnóstwo małych trendów, tworzonych przez różnorodne społeczności. To dlatego „Na czasie” nie ma już dla firmy sensu.

fot. YouTube

Masz dość reklam na YouTube? Spokojnie, zaraz dostaniesz jeszcze dłuższe i niepomijalne reklamy

Widać to także po popularności samej zakładki. Przez lata coraz mniej osób odwiedzało już kartę „Na czasie” – szczególnie dało się to zauważyć w ostatnich latach. Większość użytkowników trafia dziś na popularne treści przez rekomendacje, wyszukiwarkę, Shorts czy komentarze. Dlatego też według platformy taka forma promowania treści nie ma już sensu. Stąd czas na pewne zmiany.

Różnorodne kategorie zamiast jednej karty „Na czasie”

YouTube rezygnuje z jednej, ogólnej listy i kieruje naszą uwagę na różnorodne kategorie tematyczne, w tym najpopularniejsze teledyski, najczęściej oglądane podcasty czy trailery filmowe. Firma zapowiada, że w przyszłości pojawią się kolejne kategorie.

YouTube w ostatnich latach przechodzi sporą przemianę. Robi całkiem sporo, aby coraz bardziej przypominać TikToka. Stawia w dużej mierze na krótkie treści, i to właśnie je promuje najchętniej. Nie tak dawno pojawiły się kolejne funkcje, które mają sprawić, że szybko przeskoczymy z jednej treści do drugiej.

Źródło: YouTube, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025