Okres wczasów oficjalnie się rozpoczął. W związku z trwającymi wakacjami PKO BP opublikowało pilny komunikat do wszystkich klientów. Jego treść nie pozostawia złudzeń, że należy się z nim zapoznać, a zignorowanie go to poważny błąd. Bank udostępnił bowiem listę ważnych wskazówek.
Wakacje rozpoczęły się już pełną parą. Ludzie biorą sobie wolne od pracy, umawiają się z rodziną lub ze znajomymi i cieszą się wolnym czasem. Niestety w takich okolicznościach łatwo zapomnieć o kilku prostych czynnościach, jak chociażby kontrolowanie komunikatów od banków. PKO BP skierował kilka zdań do wszystkich klientów, prosząc o zachowanie ostrożności w czasie wakacyjnym.
PKO BP wydało pilny komunikat

fot. PKO BP
PKO BP przypomina, by przy rezerwacji noclegów czy biletów korzystać wyłącznie ze sprawdzonych serwisów. Warto dokładnie sprawdzać adres strony oraz certyfikat zabezpieczeń – ikona kłódki to za mało. Przed dokonaniem płatności warto też przeczytać opinie o danym miejscu.
Bank ostrzega również przed fałszywymi wiadomościami. Cyberprzestępcy lubią podszywać się pod znane hotele lub linie lotnicze. Często próbują oni wyłudzić dane płatnicze, przesyłając informacje o zmianach w transakcji. Czerwona lampka powinna zapalić się, gdy kontaktuje się z nami hotel, mimo że rezerwacja została dokonana przez platformę.
PKO BP radzi, by nie godzić się na płatności poza oficjalnymi systemami. Atrakcyjna cena nie zawsze oznacza uczciwą ofertę – może to być zwykła pułapka mająca na celu kradzież danych lub środków. Najlepiej płatności dokonywać bezpośrednio w aplikacji lub na stronie usługodawcy.
Warto też nie udostępniać danych karty płatniczej czy dokumentów tożsamości. Nierozsądne byłoby oddanie pracownikowi hotelu swojej karty – powinien on podejść do Was z terminalem. Pamiętajcie też, że nie macie obowiązku zostawiać przy meldunku swojego dowodu, wystarczy, że jedynie go pokażecie.
Na tym lista wskazówek się nie kończy

fot. PKO BP
PKO BP zachęca do włączenia powiadomień o aktywności na koncie, które pozwalają na bieżąco monitorować transakcje kartą. Można je otrzymywać bezpłatnie w aplikacji IKO lub e-mailem, a także wybrać płatne powiadomienia SMS.
Dodatkowo bank oferuje możliwość czasowej blokady karty, na przykład podczas pobytu na plaży lub opuszczenia pokoju hotelowego. Blokadę można łatwo aktywować i zdjąć w aplikacji IKO lub serwisie iPKO.
Źródło: PKO BP
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.