To bez wątpienia komunikat, z którym trzeba się zapoznać. Zainteresowani powinni nim być wszyscy klienci ING. Sprawa jest poważna i dotyczy bezpieczeństwa Waszych danych, a w konsekwencji również pieniędzy.
ING cyklicznie na swojej stronie internetowej udostępnia aktualności. Znajdziecie tam informacje o nadchodzących przerwach technicznych, nowych funkcjonalnościach czy promocjach. Raz na jakiś czas pojawiają się znacznie większe wiadomości dotyczące bezpieczeństwa np. aktywności oszustów.
Dzisiaj jednak porozmawiamy o tym, w jaki sposób sami możecie sobie pomóc w uniknięciu nieprzyjemności ze strony przestępców. ING poświęciło nieco czasu, opisując proces tworzenia solidnego hasła, które trudno będzie komukolwiek odgadnąć.
Bezpieczne hasło według ING – oto co warto wiedzieć

Fot. ING
Stworzenie silnego hasła to pierwszy krok do skutecznej ochrony swoich danych właściwie nie tylko w ING, ale również innych serwisach. Wystarczy wybrać zdanie, które dobrze pamiętacie, i przekształcić je w niepowtarzalny ciąg znaków. To jeden z lepszych sposobów na to, aby utrudnić życie hakerom. Wy z kolei dzięki temu nie powinniście mieć problemów z przypomnieniem sobie hasła.
Kluczowe jest, aby hasło zawierało minimum 10 znaków i łączyło wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Unikanie prostych wyrazów, ich logicznych zamienników czy popularnych sekwencji znaków znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa. ING podkreśla, że takie podejście pozwala na zminimalizowanie ryzyka włamania.
To jednak nie koniec teorii

Fot. ING
Pamiętajcie, że nawet najlepsze hasło nie spełni swojej roli, jeśli używacie go w kilku miejscach. W razie wycieku z jednego serwisu, przestępcy mogą łatwo dobrać się do innych Waszych kont. Dlatego do każdej usługi używajcie innego, unikalnego hasła.
Nie zapisujcie haseł w telefonie, na komputerze ani na kartkach – ING wskazuje, że to częsty błąd, który może mieć poważne konsekwencje. Jeśli trudno Wam wszystko zapamiętać, skorzystajcie z menedżera haseł. To bezpieczne i wygodne narzędzie, które odpowiednio uporządkuje Wasze loginy.
Źródło: ING
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.