Na stronie internetowej Alior Bank pojawiła się bardzo ważna wiadomość wystosowana do wszystkich klientów. Chodzi o tajemnicze telefony oraz e-maile docierające do coraz większej grupy osób. Sprawa jest poważna, a sama instytucja zachęca do jak najszybszego zapoznania się z apelem.
Alior Bank na swojej stronie internetowej posiada zakładkę pod tytułem “Nowe zagrożenia”. Znaleźć można tam komunikaty z zakresu bezpieczeństwa. Instytucja informuje tam o nowych popularnych oszustwach internetowych, zdradzając jak jednocześnie się przed nimi chronić. Sprawa jest poważna i uderza klientów banku bardziej niż wcześniej.
Klienci Alior Bank w opałach

fot. Alior Bank
W ostatnim czasie Alior Bank odnotował wzrost liczby prób oszustw wymierzonych w swoich klientów. Przestępcy działają równolegle na kilku frontach. W pierwszym przypadku podszywają się w rozmowach telefonicznych pod pracowników banku, podając fałszywe dane i rzekome identyfikatory służbowe. Ich cel? Nakłonienie klientów do przelania środków na konta poza Alior Bank w celu „pozbycia się zagrożenia ze strony oszustów”.
Na drugim miejscu upodobali sobie rozsyłanie e-maili z adresów łudząco podobnych do oficjalnych. Informują o konieczności weryfikacji danych w BIK, powołując się na fikcyjne numery spraw kredytowych. Dla zwiększenia swojej wiarygodności, wykorzystują dane osobowe i firmowe klientów, które wcześniej pozyskali z publicznych źródeł.
W tym przypadku sprawa jest naprawdę poważna. Na łamach GSMmaniaka regularnie informujemy Was o działaniach oszustów i apelach popularnych banków. Sęk w tym, że większość komunikatów dotyczyć może właściwie wszystkich klientów – tutaj natomiast mamy działania skierowane typowo przeciwko użytkownikom Alior Banku.
Instytucja przypomniała, o czym warto pamiętać.

fot. informacje prasowe
Alior Bank apeluje o szczególną ostrożność i przypomina, że pracownicy nigdy nie proszą o podawanie pełnych danych osobowych czy haseł przez telefon lub e-mail. Bank nie wymaga także przelewów na inne konta w celu zabezpieczenia środków. W razie jakichkolwiek wątpliwości, co do prawdziwości komunikatu, warto skontaktować się bezpośrednio z instytucją.
W przypadku podejrzenia oszustwa lub jeśli padliście jego ofiarą, niezwłocznie poinformujcie o całej sprawie bank. Dodatkowo zawiadomcie Policję. Pamiętajcie, ze koniec końców oszuści starają się wzbudzić w Was strach, wymuszając szybkie, nieprzemyślane działanie. Nie dajcie się na to nabrać. Po prostu działajcie z rozwagą.
Ostatnio Santander także wydał pilny komunikat do swoich klientów.
Źródło: Alior Bank
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.