>
Kategorie: Bankowość Newsy

Klienci Santander w opałach. Chodzi o wygasającą rejestrację

Klienci Santander w ostatnim czasie zaczęli otrzymywać dziwne wiadomości SMS na temat rzekomo wygasającej rejestracji. Bank zareagował niemal natychmiast, wydając w tej sprawie bardzo ważny komunikat. Oto co należy wiedzieć.

Santander raz na jakiś czas w swoich mediach społecznościowych informuje klientów o ważnych sprawach – czasem dotyczą one nowych funkcji, a innym razem bezpieczeństwa. Tym razem skupimy się na tej drugiej sprawie. Równie ważną wiadomość bank opublikował ostatnio 24 kwietnia.

Santander prosi klientów o uwagę – chodzi o bezpieczeństwo

Fot. Santander

Chodzi o rzekomo wygasającą rejestrację. Sami musicie przyznać, że sprawa na pierwszy rzut oka wydaje się niezwykle istotna, a co więcej, nagląca. W treści komunikatu można wyczytać, że brak jakichkolwiek działań ze strony klienta spowoduje utratę dostępu do bankowości.

Zapewne mniej zorientowani użytkownicy daliby ponieść się chwili i niemal natychmiast podjęliby działanie. W końcu ktoś był na tyle miły, że postanowił w wiadomości podesłać również link do strony, na której można zaktualizować dane – a tym samym uniknąć blokady konta.

Cała sytuacja ma na celu uśpienie Waszej czujności. Po wejściu w link zostaniecie przekierowani na stronę łudząco przypominającą tę Santander. Na miejscu znajdziecie instrukcję, która kolejno poprosi Was o podanie danych logowania, a następnie kodu SMS. Efekt? W ten sposób nie tylko Wasze dane trafią do cyberprzestępców, ale również będziecie mogli stracić swoje pieniądze. Santander zdradza, na co warto zwracać uwagę.

Oto jak uniknąć zagrożenie

fot. Santander Bank Polska

Jeśli otrzymacie wiadomość sugerującą pilną potrzebę działania, najlepiej od razu ją zignorować i nie klikać w żaden link. Zamiast tego warto samodzielnie zalogować się na konto przez oficjalną stronę lub aplikację banku i sprawdzić, czy rzeczywiście występuje jakiś problem.

W przypadku wątpliwości możecie też zadzwonić na infolinię banku lub odwiedzić najbliższy oddział. Ważne, by nie podejmować żadnych działań na podstawie wiadomości, które wzbudzają podejrzenia. Warto mieć na uwadzę, że wiele tego typu treści zawiera błędy językowe i literówki. Sam Santander przypomina też, że nigdy nie prosi o dane do logowania i kart płatniczych.

Źródło: Santander

Piotr Kaniewski

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Jak Media Expert odpali promocję, to kupuj narodzie! Zebrałem najlepsze okazje weekendu

Tylko w ten weekend z kodem rabatowym telefony, tablety, smartwatche, laptopy i inne produkty upolujesz…

6 czerwca 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo
  • Wiadomość dnia

Tylko w promocji Media Expert kupisz ten telefon z IP69, 6000 mAh, dobrym aparatem i 12 GB RAM

IP69, znakomicie wyposażony aparat z bogatym pakietem funkcji AI, piękny i jasny ekran AMOLED 120…

6 czerwca 2025
  • Newsy
  • Wearables
  • Xiaomi

Tak wygląda następca bestsellerowej opaski Xiaomi. Większy AMOLED, a co z baterią?

Xiaomi szykuje się do premiery swojej nowej opaski Xiaomi Smart Band 10. Już dziś wiemy,…

6 czerwca 2025
  • Newsy

To pułapka, w którą może wdepnąć każdy użytkownik internetu. Wszystko zaczyna się od reklamy

Bezlitosna pułapka została zastawiona w mediach społecznościowych na zwykłych użytkowników. Wszystko zaczyna się od tajemniczych…

6 czerwca 2025
  • Promocje

Epic Games rozdaje dwa prezenty o łącznej wartości 353 zł. Do odebrania FPS i przygodówka

Epic Games nie zatrzymuje się nawet na krok. W tym tygodniu rozdawnictwa udostępniono wielokrotnie nagradzanego…

6 czerwca 2025
  • Bankowość
  • Newsy

ING rozdaje pieniądze. Można zgarnąć nawet 200 zł, spełniając kilka prostych warunków

ING wystartował z kolejną edycją popularnej promocji. Raz jeszcze przez jakiś czas będzie można zgarnąć…

6 czerwca 2025