>
Kategorie: Bankowość Newsy

Nowy komunikat od Santander nie pozostawia złudzeń. Klienci powinni mieć się na baczności

Nowy komunikat od Santander powinien zaalarmować wszystkich klientów instytucji. Bank bowiem już od jakiegoś czasu nie wydał tak pilnej wiadomości. Jestem pewien, że jak już się z nim zapoznacie, to później sami sobie podziękujecie.

Santander w ostatnim czasie nieco przystopował z alarmującymi komunikatami. Te jeśli już jednak się pojawiają to na stronie internetowej instytucji lub za pośrednictwem mediów społecznościowych. To dość znana strategia, wykorzystywana również przez inne banki – często, kiedy taka wiadomość się pojawi, to znak dla klientów, że muszą uważać.

Rutynowe przypomnienie o potencjalnych zagrożeniach w internecie jest jak najbardziej potrzebne. Użytkownicy powinni pamiętać, że każda nieuważna osoba może wdepnąć w minę, jeśli zapomni o kilku prostych zasadach. Santander przypomina o dwóch rzeczach, na jakie warto zwracać uwagę.

Santander przestrzega przed oszustami

Fot. Santander

Poza tekstem nawołującym o uwagę w internecie Santander udostępnił również filmik – informuje on klientów nie tylko o tym, że przestępcy używają różnych sztuczek, żeby dobrać się do Waszych danych wrażliwych. Zdrowy rozsądek to jedno, ale znajomość podstawowych działań cyberprzestępców także może pomóc.

Pierwsza z rad dotyczy rzekomych telefonów od “pracowników z banku”. Santander zaleca, aby w takim wypadku zachować spokój i pod żadnym pozorem nie działać pod presją. Jeśli rzekomy pracownik poprosi Was o podanie danych wrażliwych, powinien być to dla Was sygnał, że coś jest nie tak. To samo tyczy się przypadku, gdy taka osoba próbuje wmówić, że Wasze pieniądze są zagrożone i trzeba przenieść je na “bezpieczne konto”. To zwykła fikcja.

Żadna instytucja w naszym kraju nie zażąda od Was udostępnienia szczegółowych danych, jak pesel czy login do bankowości. Banki w ten sposób po prostu nie działają – dodatkowo w przypadku takiego telefonu od pracownika warto spróbować dwóch rzeczy:

a) Rozłączyć się i skontaktować bezpośrednio z instytucją.
b) Zweryfikować tożsamość pracownika banku za pośrednictwem aplikacji.

Oszuści próbują wyłudzić dane również w inny sposób

fot. Santander Bank Polska

Drugą sprawą są różnego rodzaju “świetne i atrakcyjne okazje” w sklepach internetowych. Zdarza się, że sprzedawcy próbują oszukać klientów, posyłając im linki do fałszywych witryn, gdzie wymagają od nich podania loginu do bankowości lub kodu z karty. Niezweryfikowanie adresu stron może zakończyć się tragicznie. Oszuści mogą bowiem przejąć Wasze konta.

Uważać powinni również klienci Millennium – bank poinformował ich o nietypowej, mało znanej metodzie oszustów.

Źródło: Santander

Piotr Kaniewski

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Zegarki Amazfit w super promocjach! Można sporo zaoszczędzić, a pewien sklep oferuje trzy raty za darmo

Dobry producent postanowił przecenić swoje smartwatche zarówno u siebie, jak i w wielu sklepach partnerskich.…

20 listopada 2025
  • Longform
  • Telefony

Oto, co niekiedy znaczą aktualne poprawki bezpieczeństwa

Jak ważne jest wsparcie aktualizacjami telefonu? Czasami jest to coś, co decyduje o życiu lub…

20 listopada 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

Kolejny kompaktowy telefon może zostać anulowany. Szkoda – to mógłby być świetny telefon

Kompaktowy telefon z przepotężną baterią oraz z rewelacyjną specyfikacją może jednak zostać anulowany. Mowa tu…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Flagowiec Apple za 6000 złotych znowu z problemami. Kontrola jakości coraz gorsza?

Wydawałoby się, że Apple to synonim dbałości o każdy detal i skrupulatnej kontroli jakości. Tymczasem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Ten promocyjny model bije na głowę markę JBL, Xiaomi oraz Samsunga. Za 374 złote nie znajdziesz lepszego głośnika

Jeden z najciekawszych głośników do 500 złotych doczekał się w Polsce przyjaznej przeceny. Niejaki Soundcore…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Orange

HA HA HA, takiej „promocji” Black Friday jeszcze nie widziałeś. Po prostu wstyd

Akcje promocyjne Black Friday od zawsze wzbudzały emocje. I prawidłowo, gdyż nie zawsze czarnopiątkowe "okazje"…

20 listopada 2025