fot. PKO BP
Klienci PKO BP w opałach. Popularna instytucja wystosowała istotny komunikat, przypominając użytkownikom, w jaki sposób uchronić się przed zagrożeniem ze strony rzekomych pracowników. Okazuje się, że kilka kliknięć w prosty i przyjemny sposób pozwoli Wam uniknąć kłopotów.
Regularne komunikaty wydawane przez największe banki w naszym kraju są już całkowitą normalnością. Ciężko dziwić się temu, że instytucje chcą ostrzegać klientów o wprowadzanych zmianach, przerwach technicznych, czy o potencjalnych niebezpieczeństwach związanych z działalnością oszustów.
2 kwietnia PKO BP wydało quiz, który możemy bezapelacyjnie określić również mianem ważnego komunikatu. Przypomina on o poważnym zagrożeniu dotyczącym wszystkich klientów PKO. Chodzi o coraz częściej pojawiający się problem z podszywaniem się pod instytucję – w niedługiej wiadomości bank podkreślił, jak działają oszuści oraz jak kilkoma kliknięciami pozbyć się problemu.
Fot. PKO BP
W tym konkretnym przypadku chodzi o osoby podające się za pracownika banku. Informowaliśmy Was już o cyberprzestępcach, którzy próbowali wmówić klientom, że są w niebezpieczeństwie i koniecznie muszą zabezpieczyć swoje finanse. Zdarzały się również przypadki, gdzie oszuści chcieli wyłudzić dane logowania do bankowości internetowej w celu zweryfikowania tożsamości użytkownika. Zainstalowanie dodatkowej aplikacji na telefon? Takie przypadki także miały miejsca.
PKO BP w obliczu tych bezczelnych działań przypomina, czego pracownik instytucji nigdy nie zrobi. Okazuje się bowiem, że ci nigdy nie poproszą o poufne dane, takie jak PIN, login czy hasło do bankowości. Nie zażądają również podania numeru PESEL, kodu BLIK ani instalacji żadnego oprogramowania. W przeciwnym wypadku z tyłu głowy powinna Wam się zapalić czerwona lampka.
fot. PKO BP
Klienci PKO BP mogą na etapie rozmowy z osobą podającą się za pracownika banku zweryfikować czy rzeczywiście mają z nim do czynienia. Wszystko odbywa się z poziomu aplikacji IKO. Kilka kliknięć wystarczy, aby łatwo i szybko uniknąć zagrożenia ze strony oszustów. Jak przeprowadzić taką weryfikację?
Może zabrzmieć to banalnie, ale wystarczy jedynie o nią poprosić. Wówczas powinniście dostać powiadomienie w aplikacji IKO z podstawowymi danymi pracownika, najlepiej jest je skonfrontować z dzwoniącym – dla bezpieczeństwa zadać mu pytanie o miejsce, z którego dzwoni itd. Jeśli informacje się zgadzają, rozmowę można bezpiecznie kontynuować. W przeciwnym wypadku lepiej się rozłączyć.
https://www.gsmmaniak.pl/1565082/klienci-santander-komunikat-w-sprawie-oszustow/
Źródło: PKO BP
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Wygląda na to, że YouTube niedługo zarzuci Was nowymi, niepomijalnymi reklamami. Google testuje właśnie funkcję,…
OPPO szykuje się do globalnej premiery aż kilku urządzeń. Poza słuchawkami Enco Buds 3, smartwatchem…
Nothing Phone 3a Pro to moim skromnym zdaniem jeden z najlepszych telefonów do 2000 złotych.…
Sker Ritual – to bez wątpienia FPS, który można określić mianem niedocenionego. Teraz każdy z…
Wydany swego czasu komunikat przez Santander może zaskoczyć wielu klientów. Popularny bank poinformował użytkowników o…
Być może nie najlepszy na rynku i być może nie najwydajniejszy. Ale na pewno bardzo…