>
Kategorie: Newsy Wearables

Liczby mówią jasno – macie już dość smartwatchy. Patrzę na nowe, klasyczne zegarki i wcale mnie to nie dziwi

Ostatnie lata były bardzo sute dla producentów smartwatchy. Apple i Huawei prześcigały się w liderowaniu rynku, głównie w zależności od regionu. Złote czasy chyba się już skończyły.

Klasyczne zegarki są ostatnio w gazie i ciekawych premier – zwłaszcza G-Shocków od Casio – nie brakuje. Niekoniecznie musi to być powiązane ze spadkiem zainteresowania smartwatchami, ale spadek jest i trudno z nim dyskutować. To pierwszy taki okres od dawna.

Sprzedaż smartwatchy w 2025 roku to odwrót Apple

Na początek z raportu Counterpoint Research wynika, że w 2024 roku sprzedaż smartwatchy spadła o 7%. Co ciekawe, spadek zaliczyły mniejsze marki oraz Apple – cała reszta idzie w górę.

Sprzedaż smartwatchy w 2025 roku / fot. Counterpoint Research

Tani smartwatch z GPS? Motorola Moto Watch 120 w tej cenie wymiata w naszych testach.

Co do Apple Watcha, to ich zegarek po prostu nie jest już ekscytujący. Nie ma w nim nic, co mogłoby przyciągnąć fana technologii. Co innego, jeżeli mówimy o Huawei, które zaliczyło 35% wzrost.

To nadal nic przy Xiaomi. Ich smartwatche i smartbandy sprzedają się ponad 2 razy lepiej niż przed rokiem, notując 135% wzrost. Mocno rośnie też Imoo, czyli marka znana głównie (przynajmniej mi) ze smartwatchy dla dzieci.

Małe powody do świętowania ma też Samsung. Udało im się zachować 3 pozycję na rynku i zaliczyć 3% wzrost. Przy bardzo ograniczonej ofercie to niezły wynik.

Huawei rośnie, nie tylko w Chinach

Chiny po raz pierwszy zostały największym rynkiem smartwatchy na świecie. To tam Huawei, Xiaomi i Imoo osiągają też największe sukcesy. Nadal sporo, choć mniej niż przed rokiem, kupuje się w Indiach. Te dwa rynki do 48% całej sprzedaży zegarków na świecie.

Sprzedaż smartwatchy w 2025 roku / fot. Counterpoint Research

Kolejnym bodźcem do powrotu użytkowników do smartwatchy ma być AI. Przyznam szczerze, że mam już serdecznie dosyć tego marketingowego sloganu. Nic nie zmienił w smartfonach i w smartwatchach będzie tak samo.

Wcale nie dziwi mnie to, że chińskie smartwatche tam mocno wysuwają się na prowadzenie. Za nieco ponad stówkę można teraz kupić zegarki, za które większa konkurencja życzy sobie kilkaset złotych.

https://www.gsmmaniak.pl/1558098/blitzwolf-bw-at6-plus-promocja-tani-smartwatch-amoled-ip67-latarka-bateria-600-mah/

Źródło: Counterpoint Research, opracowanie własne

Konrad Bartnik

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025