fot. Santander
Santander tak już ma, że dba o swoich klientów i nie tylko. Bank wydał arcyważny komunikat, że ktoś próbuje zrobić użytkowników w konia. Zapoznanie się z podanymi przez Santander informacjami bez wątpienia uchroni wiele osób przed problemami.
Regularne komunikaty od banków to już całkowita norma. Poza standardowymi informacjami o zmianach w działaniu aplikacji czy przerwach technicznych pojawiają się także inne wiadomości. Te najczęściej dotyczą bezpieczeństwa klientów banków, pozwalając im uniknąć niepotrzebnych problemów.
Fałszywe reklamy w mediach społecznościowych. Próba podszycia się pod pracownika banku lub instytucję pod postacią fałszywego e-maila, lub SMS-a to już absolutny standard. Oszuści są bezczelni i nie mają litości dla nieświadomych osób. Santander postanowił przypomnieć o kilku prostych zasadach, które z pewnością przydadzą się wszystkim posiadaczom konta bankowego.
oszustwo BLIK OLX/ fot. Polska Policja
Tym razem nie chodzi jednak o tajemnicze wiadomości SMS oraz e-mail. Santander przypomina, aby z dużą dozą ostrożności i sceptycyzmu podchodzić do jakichkolwiek prób pożyczania pieniędzy przez internet. Ostatecznie bowiem nigdy nie ma pewności, kto znajduje się po drugiej stronie komunikatora.
W tym przypadku chodzi o ludzi, którzy nie zabezpieczyli swoich kont społecznościowych żadnym dodatkowym zabezpieczeniem i w wyniku tego błędu utracili je. Wówczas internetowi oszuści, podszywając się pod tę osobę, próbują szczęścia, wyłudzając od ich znajomych pieniądze. Obecnie najczęściej wykorzystywany jest do tego BLIK, gdyż za jego sprawą nie ma możliwości anulowania przelewu.
Warto zdawać sobie sprawę z istniejącego ryzyka, ponieważ takich przypadków w samej Polsce jest naprawdę wiele. Na przestrzeni ostatnich miesięcy wielokrotnie was zresztą o tym informowaliśmy. Nasze teksty dotyczyły zarówno oszustw na wspomnianą metodę BLIK, jak i na e-maile podszywające się pod prawdziwe banki.
fot. Santander Bank Polska
Jeśli ktoś poprosi was o pożyczenie pieniędzy w mediach społecznościowych, to warto bezpośrednio skontaktować się z tą osobą. Choć wydaje się to banalne, może sprawić, że akurat dowiecie się o tym, iż konto waszego znajomego zostało przejęte przez osobę trzecią. Takie sytuacje powinny być też sygnałem dla was, żebyście sami zadbali o dodatkowe uwierzytelnianie.
Santander przypomina także, że jeśli jakakolwiek otrzymana wiadomość w sprawie konta bankowego wzbudza wątpliwości klientów, to najlepszym rozwiązaniem jest skontaktowanie się bezpośrednio z bankiem. Możecie to zrobić pod numerem 1 9999. Wówczas osoba pracująca w instytucji zdradzi wam, czy mieliście do czynienia z próbą oszustwa.
Źródło: Santander
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…
Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…
Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…
Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…
To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…
Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…