>
Kategorie: Newsy

Serwisy streamingowe w Polsce – prawie nikt tego nie ogląda. Rządzi… TV

Serwisy streamingowe podbiły serca wielu Polaków, a ich ceny z roku na rok podnoszą się coraz bardziej. Okazuje się jednak, że ich oglądalność to tylko kropla w morzu. W domach Polaków szokującą większością przeważa zwykła telewizja.

Mogłoby się zdawać, że serwisy streamingowe w ostatnich latach całkowicie zawładnęły naszymi telewizorami. Młodsze pokolenia zdają się całkowicie odchodzić od klasycznej telewizji, właśnie na rzecz streamingów, których do wyboru mamy tyle, że seriale trzeba by oglądać na pełen etat, aby nadążyć z wszystkimi ciekawymi propozycjami.

Okazuje się jednak, że telewizja w naszym kraju ma się świetnie, a streamingi wciąż pozostają na szarym końcu stawki. Jak to  w ogóle możliwe?

Serwisy streamingowe przegrywają z telewizją. Nie mają podjazdu

Jak podaje najnowszy raport The Gauge za październik 2024 roku, Polacy oglądali w tym miesiącu więcej tradycyjnych kanałów telewizyjnych jak i streamingu treści wideo. Oglądalność tradycyjnej telewizji wzrosła o 3%, natomiast serwisów streamingowych o 2% w stosunku do poprzedniego miesiąca tego roku.

oglądalność tv i serwisów streamingowych w Polsce październik 2024/ fot. Nielsen, The Gauge

O jakiej skali mówimy? Aż 85% Polaków wybiera klasyczną telewizję w wariancie kablowym, naziemnym lub satelitarnym, a jedynie 8,7% oglądalności należy do streamingów. W tym procencie mieści się 2% YouTube, zaledwie 1,9% dla Netflixa oraz 4,8% pozostałego streamingu.

Kategoria „Inne” obejmuje oglądanie nierozpoznanych treści – w niej znalazło się aż 6,3% oglądalności wszystkich materiałów wideo.

Źródło: cnet.com

Netflix niekwestionowanym zwycięzcą od lat

W telewizji chętnie oglądaliśmy mecze piłkarskie rozgrywane w Lidze Narodów, polskie seriale i programy informacyjne. Netflix jest natomiast tym serwisem streamingowym z serialami i filmami, który zdobył największe uznanie Polaków. Jego popularności starają dorównać tacy gracze jak Max czy Disney+, ale do tego jeszcze daleka droga – oba serwisy nie zostały nawet ujęte w najnowszym zestawieniu The Gauge.

Skoro mowa o Disney+, serwis podniósł w październiku ceny subskrypcji w Polsce. Najwyraźniej uważa, że chętni Polacy są w stanie zapłacić jeszcze więcej. Platforma działa także coraz poważniej w kontekście ograniczania możliwości dzielenia kont:

https://www.gsmmaniak.pl/1524925/disney-zmiany-nowe-pakiety-od-dzisiaj/

Źródło: The Gauge, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Na takie smartfony czekam w Polsce. To zabójca flagowców z 8500 mAh i Snapdragonem 8 Elite Gen 5

HONOR szykuje dużą premierę. Nowy HONOR GT 2 Pro może mocno zaskoczyć specyfikacją na czele…

21 listopada 2025
  • Promocje

Król RTS w rekordowo niskiej cenie. Epic Games właśnie wystawił go za 13,48 zł

Command & Conquer to niekwestionowany król RTS. Seria zadebiutowała w 1998 roku i od tego…

21 listopada 2025
  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025