fot. Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE)
Jak polscy operatorzy rozpatrują nasze skargi i reklamacje? Przyjrzał się temu Urząd Komunikacji Elektronicznej. Na co Polacy skarżą się najbardziej? Operatorzy mają zadanie domowe do odrobienia.
Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) przeprowadził właśnie kontrolę procedur rozpatrywania reklamacji przez największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Celem było sprawdzenie, czy przedsiębiorcy przestrzegają obowiązujących przepisów i zapewniają abonentom odpowiedni standard obsługi. Co wyszło z tego badania?
Kontrola objęła sześciu operatorów: T-Mobile, Orange, Netia S.A, Polkomtel (Plus), P4 (Play) i Vectra S.A. Analizie poddano po 120 zgłoszeń reklamacyjnych u każdego z operatorów, dotyczących okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 roku.
Abonenci najczęściej zgłaszali problemy związane z:
Który operator oferuje nam najwięcej minut wymiennych na wiadomości SMS? / fot. Scanrail, Fotolia
UKE po szczegółowej analizie wszystkich przypadków stwierdził, że operatorzy w większości przypadków przestrzegają procedur rozpatrywania reklamacji. Nie obyło się jednak bez pewnych nieprawidłowości. Wśród najważniejszych Urząd wymienia:
W trakcie kontroli wskazano na nieprawidłowości dotyczące przede wszystkim braku w odpowiedzi na reklamację wszystkich elementów wskazanych w Rozporządzeniu reklamacyjnym. Operatorom zdarzało się też nie wysłać odpowiedzi na reklamację w takiej formie, która umożliwiłaby reklamującemu jej zapisanie, przechowywanie i odtwarzanie w dowolnym momencie. Brakowało także często danych identyfikujących pracownika reprezentującego dostawcę usług.
fot. PhotographyByMK, Fotolia
W przypadkach, gdy reklamacje nie zostały uznane, operatorzy argumentowali to m.in. brakiem podstaw do anulowania opłat czy prawidłowym działaniem usług zgodnie z umową. W związku z kontrolą przeprowadzoną przez UKE, Urząd zaleca operatorom:
Polacy mają swoich ulubieńców wśród operatorów. Sprawdź, do której sieci przechodzą najchętniej pod koniec 2024 roku:
https://www.gsmmaniak.pl/1522328/przenoszenie-numerow-w-3-kwartale-2024-w-polsce-operatorzy/
Źródło: UKE, opracowanie własne
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Wygląda na to, że YouTube niedługo zarzuci Was nowymi, niepomijalnymi reklamami. Google testuje właśnie funkcję,…
OPPO szykuje się do globalnej premiery aż kilku urządzeń. Poza słuchawkami Enco Buds 3, smartwatchem…
Nothing Phone 3a Pro to moim skromnym zdaniem jeden z najlepszych telefonów do 2000 złotych.…
Sker Ritual – to bez wątpienia FPS, który można określić mianem niedocenionego. Teraz każdy z…
Wydany swego czasu komunikat przez Santander może zaskoczyć wielu klientów. Popularny bank poinformował użytkowników o…
Być może nie najlepszy na rynku i być może nie najwydajniejszy. Ale na pewno bardzo…