fot. Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE)
Jak polscy operatorzy rozpatrują nasze skargi i reklamacje? Przyjrzał się temu Urząd Komunikacji Elektronicznej. Na co Polacy skarżą się najbardziej? Operatorzy mają zadanie domowe do odrobienia.
Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) przeprowadził właśnie kontrolę procedur rozpatrywania reklamacji przez największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Celem było sprawdzenie, czy przedsiębiorcy przestrzegają obowiązujących przepisów i zapewniają abonentom odpowiedni standard obsługi. Co wyszło z tego badania?
Kontrola objęła sześciu operatorów: T-Mobile, Orange, Netia S.A, Polkomtel (Plus), P4 (Play) i Vectra S.A. Analizie poddano po 120 zgłoszeń reklamacyjnych u każdego z operatorów, dotyczących okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 roku.
Abonenci najczęściej zgłaszali problemy związane z:
Który operator oferuje nam najwięcej minut wymiennych na wiadomości SMS? / fot. Scanrail, Fotolia
UKE po szczegółowej analizie wszystkich przypadków stwierdził, że operatorzy w większości przypadków przestrzegają procedur rozpatrywania reklamacji. Nie obyło się jednak bez pewnych nieprawidłowości. Wśród najważniejszych Urząd wymienia:
W trakcie kontroli wskazano na nieprawidłowości dotyczące przede wszystkim braku w odpowiedzi na reklamację wszystkich elementów wskazanych w Rozporządzeniu reklamacyjnym. Operatorom zdarzało się też nie wysłać odpowiedzi na reklamację w takiej formie, która umożliwiłaby reklamującemu jej zapisanie, przechowywanie i odtwarzanie w dowolnym momencie. Brakowało także często danych identyfikujących pracownika reprezentującego dostawcę usług.
fot. PhotographyByMK, Fotolia
W przypadkach, gdy reklamacje nie zostały uznane, operatorzy argumentowali to m.in. brakiem podstaw do anulowania opłat czy prawidłowym działaniem usług zgodnie z umową. W związku z kontrolą przeprowadzoną przez UKE, Urząd zaleca operatorom:
Polacy mają swoich ulubieńców wśród operatorów. Sprawdź, do której sieci przechodzą najchętniej pod koniec 2024 roku:
https://www.gsmmaniak.pl/1522328/przenoszenie-numerow-w-3-kwartale-2024-w-polsce-operatorzy/
Źródło: UKE, opracowanie własne
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Wygląda na to, że coraz pewniejszym jest premiera tego ciekawego urządzenia. Składany Apple iPhone Fold…
Do premiery "nowej generacji" flagowców, które będą wyposażone w nowego Snapdragona, pozostało jeszcze trochę czasu.…
Xiaomi jest nowym liderem chińskiego rynku smartfonów. Udało im się wyprzedzić Huawei i dzięki potężnemu…
OnePlus 11 dostał nową aktualizację. Ten podwójny ex-flagowiec będzie wspierany przez kolejne 3 lata, a…
iQOO Z10x debiutuje w cenie, która kpi sobie z całej konkurencji. Przy nim nawet CMF…
HONOR Magic 8 Pro znów powalczy o tytuł najważniejszego smartfona do zdjęć na rynku. Jego…