Instagram/ fot. Meta
Instagram pomoże nam teraz samodzielnie lepiej dopasować wyświetlane treści. To dzięki resetowi algorytmu, który możemy przeprowadzić sami. Dzięki temu Instagram zaprezentuje nam lepiej dopasowane do nas treści.
Instagram doczekał się nowości, która ma dać użytkownikom większą swobodę w zupełnie innym aspekcie, niż dotychczas. Chodzi bowiem o personalizację treści wyświetlanych nam na platformie.
Treści prezentowane nam na Instagramie przez algorytm będzie można teraz zresetować – i to kilkoma kliknięciami. Jak podaje Meta, funkcja resetowania rekomendacji wkrótce zostanie wprowadzona globalnie dla wszystkich użytkowników. Nowość będzie mogła być używana do czyszczenia treści, która na naszej tablicy, w rolkach, jak i w zakładce Explore.
Co oznacza to w praktyce? Algorytm na Instagramie uczy się na co dzień naszych preferencji i zainteresowań – na podstawie naszych wyszukiwań i kont, które obserwujemy, podpowiada nam kolejne treści, na przykład w formie Rolek. Jeśli uznamy, że Instagram pogubił się w swoich rekomendacjach, lub zmieniły się nasze upodobania, możemy teraz sami zresetować algorytm.
Dzięki temu zacznie on uczyć się naszych preferencji całkiem od nowa – choć trzeba przyznać, że instagramowy algorytm sam radzi sobie z dopasowywaniem do naszych upodobań naprawdę dobrze, szybko i dynamicznie. Czasem może potrzebować jednak drobnej pomocy.
Meta dodaje, że podczas resetowania będziemy mieć również możliwość przejrzenia obserwowanych kont i zaprzestania obserwowania tych, które udostępniają treści, których już nie chcemy więcej oglądać.
Chcemy mieć pewność, że każdy na Instagramie – zwłaszcza nastolatkowie – widzi bezpieczne, pozytywne, odpowiednio dopasowane do wieku treści i czuje, że czas, który spędza na Instagramie, jest wartościowy.
– tłumaczy Meta.
Reset algorytmu to świetny pomysł, który może przypaść do gustu użytkownikom. Instagram ma jednak na koncie w tym roku także znacznie gorsze według użytkowników decyzje. Szef Instagrama przyznał się niedawno do stosowania w serwisie ciekawej taktyki. Okazuje się, że Instagram może pokazywać Twoje wideo w gorszej jakości, niż mogłaby być wyświetlana. To dlatego, że jesteś mniej popularny niż pozostali:
https://www.gsmmaniak.pl/1526556/instagram-mniejsza-popularnosc-gorsza-jakosc/
Źródło: Meta, opracowanie własne
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…
Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…
Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…
Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…
To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…
Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…