>
Kategorie: Newsy Operatorzy Play

Play wypłaci rekompensaty użytkownikom. To przez swawole UPC

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazuje UPC (obecnie Play) wypłatę rekompensat klientom. To dlatego, że operator włączał im usługi bez ich zgody. To już kolejna tego typu sytuacja.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się praktykom UPC (obecnie już Play) i stwierdził istotne błędy na niekorzyść użytkowników. Teraz operator musi wypłacić użytkownikom rekompensaty.

UPC (Play) przyłapane na nielegalnych praktykach

Okazuje się bowiem, że UPC Polska w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” uruchamiała swoim klientom dodatkowe kanały telewizyjne i zwiększała prędkość internetu, bez pytania ich o zgodę i chęć. Tym samym naliczała też opłaty za nowe usługi, wyższe o 4 lub nawet 8 złotych od tych przez nas wybranych.

fot. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta

Opłaty naliczane były automatycznie, pozostawiając użytkownikom możliwość rezygnacji z jednostronnie wprowadzonych zmian do umów na czas nieokreślony. Prezes UOKiK ustalił, że to działanie nie było zgodne z prawem i wydał w tej sprawie wobec spółki decyzję zobowiązującą.

Konsumenci nie wnioskowali o podwyższenie abonamentu, nie zamawiali nowych produktów i na żadnym etapie nie wyrażali dobrowolnie zgody na związanie się nowym kontraktem z UPC. Dlatego zmiany wprowadzone przez operatora nie powinny mieć miejsca

– mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

fot. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta

Jest decyzja Prezesa UOKiK. Będą rekompensaty

Decyzją Prezesa, UPC Polska, obecnie P4, nie będzie już pobierał abonamentu w podwyższonej wysokości. Klienci będą mogli kontynuować umowę z wyższą wysokością abonamentu za dodatkową ilość kanałów lub zwiększoną prędkością internetu, ale tylko wtedy, gdy wyrażą ku temu chęć.

fot. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta

Co więcej, operator zwróci wszystkim konsumentom pieniądze za czas, w którym płacili podwyższony abonament w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” (do 9 miesięcy rozliczeniowych, maksymalnie 72 złote). W ramach rekompensaty przedsiębiorca ma zaproponować poszkodowanym również preferencyjne warunki na internet mobilny.

Więcej na temat tej decyzji przeczytamy na tej stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do UOKiK donoszą też użytkownicy na Apple. To dlatego, że wciąż nie doczekaliśmy się Siri w języku polskim:

https://www.gsmmaniak.pl/1518912/uokik-apple-siri-w-jezyku-polskim-petycja/

Źródło: UOKiK, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Na takie smartfony czekam w Polsce. To zabójca flagowców z 8500 mAh i Snapdragonem 8 Elite Gen 5

HONOR szykuje dużą premierę. Nowy HONOR GT 2 Pro może mocno zaskoczyć specyfikacją na czele…

21 listopada 2025
  • Promocje

Król RTS w rekordowo niskiej cenie. Epic Games właśnie wystawił go za 13,48 zł

Command & Conquer to niekwestionowany król RTS. Seria zadebiutowała w 1998 roku i od tego…

21 listopada 2025
  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025