>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Kolejny bank walczy z oszustami. Ta funkcja bardzo w tym pomoże

Kolejny bank w Polsce dołącza do walki z oszustami. Bank Pocztowy także wprowadza sprytny sposób weryfikacji pracownika, dostępny w aplikacji mobilnej. Od teraz nie będziesz mieć wątpliwości, z kim rozmawiasz. Jak działa mobilna weryfikacja konsultanta?

Mobilna weryfikacja konsultanta to funkcja, która dostępna jest już w wielu bankach w Polsce. Teraz pojawia się także w kolejnym – Banku Pocztowym. Jak działa i przed czym nas broni?

W aplikacji mobilnej Banku Pocztowego możemy teraz łatwo zweryfikować tożsamość pracownika Infolinii Banku Pocztowego, który do nas zadzwoni. To o tyle istotne, że w ostatnim czasie mamy do czynienia z plagą oszustów dzwoniących i podszywających się pod instytucje finansowe (i nie tylko).

Weryfikacja konsultanta także w Banku Pocztowym. Jak to działa?

Jak skorzystać z weryfikacji? Zrobimy to łatwo w trzech prostych krokach, oczywiście bez konieczności przerywania połączenia telefonicznego z Bankiem. Pierwszy krok to poproszenie naszego rozmówcy o możliwość zweryfikowania tożsamości.

fot. Bank Pocztowy

Jeśli mamy do czynienia z prawdziwym konsultantem, a nie podszywającym się oszustem, pracownik wyśle na naszego smartfona powiadomienie push, które wyświetli się na ekranie telefonu i pozwoli sprawdzić, z kim dokładnie rozmawiamy. Powiadomienie będzie wyglądać następująco:

Weryfikacja pracownika Banku. Pocztowy: Nowa operacja oczekuje na potwierdzenie. Kliknij, aby zweryfikować tożsamość pracownika Banku.

Po kliknięciu w powiadomienie zobaczymy imię i nazwisko pracownika, z którym rozmawiamy, a także jego miejsce pracy oraz datę i godzinę wygenerowania powyższego powiadomienia w aplikacji.

fot. Bank Pocztowy

Uważaj na oszustów. Stale przybywa ich w sieci

Brak pojawienia się powiadomienia powinien zapalić w naszej głowie czerwoną lampkę. Może to oznaczać, że rozmawiamy z oszustem, który tylko bardzo sprawnie udaje konsultanta. Wtedy jedyna rzecz, jaką powinniśmy zrobić, to po prostu rozłączenie się. Następnie możemy taki incydent zgłosić na przykład za pośrednictwem mObywatela, dzięki nowej funkcji służącej właśnie do tego celu.

Wśród banków oferujących już taką weryfikację konsultanta znajdują się między innymi mBank czy ING Bank Śląski:

https://www.gsmmaniak.pl/1503483/weryfikacja-numer-ing-oszustwo-aplikacja-mobilna/

Źródło: Bank Pocztowy, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025