fot. Mastercard
Firma Mastercard wprowadza w całej Europie zmianę, dotyczącą potwierdzeń płatności. Dziwne, że zdecydowano się na nią dopiero teraz. Zmiany oszczędzą sporo papieru.
Mastercard dołącza do cyfrowej zmiany, dzięki której nie będziemy już potrzebować potwierdzeń w formie papierowej. Firma zadecydowała bowiem, że cyfrowe potwierdzenia płatności będą od tej pory wystarczające. To ważna zmiana, która pozwoli zaoszczędzić sporo papieru i przyniesie choć odrobinę ulgi naszej planecie.
Jak podaje bowiem Mastercard, przeciętny hipermarket zużywa rocznie około 10 600 rolek papieru do drukowania paragonów i papierowych potwierdzeń transakcji. Te zazwyczaj i tak wyrzucane są do kosza chwilę po zakupie lub jedynie zagracają naszą przestrzeń. Mastercard postanowił coś z tym zrobić – tak właśnie powstał pomysł cyfrowych potwierdzeń na miarę XXI wieku.
Firma zmienia swoje standardy, eliminując konieczność drukowania potwierdzeń płatności kartą we wszystkich punktach sprzedaży w całej Europie, w których akceptowane są płatności kartami Mastercard. Dzięki tej zmianie, sprzedawca w sklepie nie będzie już musiał oferować kupującym wydruku potwierdzenia transakcji kartą. Będzie ono drukowane wyłącznie na prośbę klienta.
Wykorzystujemy naszą technologię w dobrym celu – po to, aby przyspieszyć rozwój zrównoważonej gospodarki, sprzyjając jednocześnie włączeniu społecznemu. Naszą misją jest budowanie i dostarczanie produktów oraz usług, które pomagają naszym partnerom biznesowym i konsumentom dokonywać świadomych wyborów, a tym samym realnie działać na korzyść środowiska naturalnego
– dodaje Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Nowość w kwestii oszczędzania papieru zaprezentowała także Biedronka – na start w części swoich sklepów. Chodzi o elektroniczne paragony przechowywane m.in. w aplikacji mobilnej czy na naszym koncie na stronie internetowej. Mam nadzieję, że na ten ruch już niedługo zdecyduje się więcej sieci sklepów w Polsce, zarówno w kontekście potwierdzeń transakcji, jak i samych paragonów (które i tak często możemy znaleźć już w aplikacji mobilnej danego sklepu):
https://www.gsmmaniak.pl/1505743/biedronka-cyfrowe-paragony-w-aplikacji/
Źródło: Mastercard
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…
Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…
Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…
Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…
Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…
Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…