>
Kategorie: Jabra Newsy Słuchawki

Trzęsienie ziemi na rynku słuchawek bezprzewodowych. Duży gracz ogłosił wycofanie się z rynku

Nie dalej jak dwa dni temu, Jabra ogłosiła premierę słuchawek nowej generacji. Tymczasem teraz świat obiegła zadziwiająca informacja – słuchawek bezprzewodowych Jabra już nie zobaczymy. O co chodzi?

Jak już wspomniałem, przedwczoraj producent zaprezentował nowe słuchawki Jabra Elite 10 Gen 2 i Elite 8 Active Gen 2. Teraz jednak wykonał, można by pomyśleć, dziwny i niezrozumiały ruch, ogłaszając, że kończy z tworzeniem słuchawek na rynek konsumencki.

Czy to definitywny koniec słuchawek Jabra?

Jak podaje serwis digitaltrends, na podstawie komunikatu prasowego firmy GN, która jest właścicielem marki Jabra, firma zdecydowała się, że ww. modele będą ostatnimi, jakie ujrzą światło dzienne. Jakie jednak powody stoją za tym, że zdecydowano się na tak radykalny krok? Tym bardziej w przeciwieństwie do prezentowania nowych produktów na rynek, z którego się wycofujesz w przeddzień takiego komunikatu.

Jabra Elite 4 / fot. Paweł Łaz, techManiaK.pl

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze i nie inaczej jest w tym przypadku. Peter Karlstromer, czyli CEO GN Store Nord w komunikacie powiedział zaznaczył, że rynki zmieniają się wraz z czasem.  W obecnych warunkach marka nie jest w stanie wygenerować odpowiedniego zwrotu z inwestycji poczynionych w kierunku konsumenckich słuchawek bezprzewodowych, czy innego audio skierowanego do „zwykłego Kowalskiego”.

Inaczej mówiąc, firma stwierdziła, że nie jest w stanie konkurować na rynku konsumenckiego sprzętu audio, w tym słuchawek bezprzewodowych. Presja ze strony konkurentów, takich jak chociażby Apple, Sony, ale także tańszych marek, jak Earfun, czy Soundcore sprawiła, że marka porzuca tę gałąź, mając skupić się na profesjonalnym sprzęcie audio, wideo i nie tylko.

Jak to wpłynie na konkurencyjność?

Jak dobrze wiemy, im mniej marek na rynku chociażby słuchawek bezprzewodowych, tym raczej gorzej, a nie lepiej. Jest tak z uwagi na to, że więcej marek = większa konkurencyjność = (w teorii) niższe ceny i lepsze produkty dla konsumenta. Mam jednak pewne przemyślenia, chociażby po testach Jabra Elite 10, dlaczego stało się tak, a nie inaczej.

Źródło: digitaltrends, GlobeNewswire

https://www.gsmmaniak.pl/1489844/jabra-elite-10-test-recenzja-opinia-czy-warto-sluchawki-do-800-zlotych/

Paweł Łaz

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Tani Samsung z 6 latami aktualizacji, AMOLED 120 Hz i aparatem 50 MP z OIS teraz w dobrej przecenie

Aż 6 lat prawdziwego spokoju w zamian za 1200 złotych? To, a nawet znacznie więcej…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Jest dobra i zła wiadomość: ten telefon imponuje baterią, ale jego cena może sprawić, że będziesz musiał sprzedać nerkę

Pierwszy składany iPhone od Apple to urządzenie, na które fani czekają od lat. Choć premiera…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany
  • Promocje

Sprawdź te 4 promocje Black Friday Weeks! Xiaomi i Samsung taniej

RTV EURO AGD przecenia hitowe urządzenia. To smartfon Redmi z aparatem 200 MP, poręczny tablet…

20 listopada 2025
  • Promocje

Epic Games ma dla Was dwie wyjątkowe strategie. Takiej okazji już dawno nie było

Fani strategii mogą czuć się kokietowani. Epic Games w ramach rozdawnictwa postanowił udostępnić graczom dwa…

20 listopada 2025
  • Promocje

Takiego G-Shocka nie ma nawet Casio. Za 60 złotych dostajesz kapitalną baterię, IP68 i latarkę

Tanich smartwatchy o designie G-Shocka jest wiele, ale to BlitzWolf BW-AT7 robi największe wrażenie -…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Kwartały mijają, a jest to wciąż najlepszy pancerny smartfon producenta. Nie tylko IP69 i MIL-STD-810H

W ostatnich miesiącach zadebiutowało parę pancernych smartfonów polskiego HAMMER-a, ale żaden z nich nie jest…

20 listopada 2025