Kategorie: Newsy Operatorzy

Vectra się doigrała. Były podwyżki, jest UOKiK

Vectra rozwścieczyła ostatnio klientów podwyżkami cen i klauzulą inflacyjną. Teraz operator musi mierzyć się z postępowaniem UOKiK. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów tłumaczy, że Vectra popełniła sporo błędów.

Kilka dni temu Vectra poinformowała o zmianach w cennikach uwzględniających klauzulę inflacyjną. Ma ona dotknąć m.in. tych klientów, którzy nie doświadczyli podwyżek cen za usługi w 2023 roku.

Ta informacja spotkała się ze sporą niezgodą ze strony klientów. Ci postanowili zwrócić się o pomoc do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Vectra znowu podnosi ceny. Teraz już się nie wywiniesz

UOKiK weryfikuje klauzule inflacyjne Vectra

Dziś prezes UOKiK informuje o wszczęciu postępowania w sprawie klauzul inflacyjnych u operatora, które pojawiły się w umowach Vectry w 2022 roku. Takie klauzule upoważniły operatora do zmian wysokości opłat w zależności od sytuacji gospodarczej.

Prezes UOKiK przeprowadził w tej sprawie postępowanie wyjaśniające i już dziś postawił spółce zarzuty stosowania niedozwolonych postanowień. Vectra przyznaje sobie uprawnienia do jednostronnych zmian umów. Takie działania dla klientów są niejednoznaczne i nieczytelne.

fot. UOKiK

Klauzule inflacyjne, jeżeli mają być wprowadzane do umów, powinny zabezpieczać obie strony i nie mogą być wykorzystywane tylko na korzyść przedsiębiorców. Priorytetem jest także, aby konsumenci wiedzieli, jakie są zasady świadczenia usług w ramach umowy terminowej i mieli świadomość, jaką cenę będą płacić. Przedsiębiorcy nie mogą w umowach terminowych jednostronnie zmieniać istotnych elementów trwającego zobowiązania

– mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Tymczasem klienci Vectry donoszą m.in., że „miesiąc po podpisaniu tej umowy firma podwyższa opłaty za usługę na zdecydowaną większość okresu jej obowiązywania o nieznaną w momencie jej zawierania kwotę”.

Pytają też: „Dlaczego firma nie mogła przygotować oferty z uwzględnieniem prognozowanej inflacji za zeszły rok bez takich zagrywek?”.

fot. UOKiK

Cena usługi jest tym elementem, który powinien być jasno i zrozumiale komunikowany na etapie zawierania umowy, zaś skutki zobowiązania powinny być w każdych warunkach możliwe do przewidzenia dla konsumentów. […]

– dodaje Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Jeśli zarzuty wobec Vectry potwierdzą się, spółce grozi kara do 10%  obrotu. W sprawie klauzul inflacyjnych toczą się postępowania wyjaśniające także wobec operatorów Orange, P4, T-Mobile i Multimedia Polska.

https://www.gsmmaniak.pl/1468274/orange-usuwa-oplaty-za-utrzymanie-numeru/

Źródło

Monika Szefler

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Japoński samuraj potwierdza premierę. Znam datę debiutu flagowca Sony Xperia 1 VI

Sony potwierdziło premierę nowych smartfonów! Debiut flagowca i średniaka (a może jeszcze jednego modelu) został…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Operatorzy
  • Plus

Nowy iPhone za mniej niż 2500 zł? Ten operator ma okazje dla fanów Apple

Plus ma specjalne oferty dla tych, którzy przymierzają się do zakupu nowego iPhone'a. Z ofertami…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Nokia
  • Telefony

25 lat temu dałbyś się za nią pokroić. Dzisiaj debiutuje ponownie i trafia do Polski

Solidne wykonanie, cyfrowy detoks, bateria na kilka dni i Snake w telefonie. Jeśli któryś z…

8 maja 2024
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Pozamiatane. Smartfon z najlepszym aparatem na świecie zmiażdżył rywali

Mamy nowego króla! Jeden z najnowszych flagowców został okrzyknięty najlepszym telefonem do zdjęć na świecie.…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Nie docenisz tych flagowców, obudzisz się z ręką w nocniku. W tych cenach ich specyfikacja czaruje przed premierą

vivo X100s, vivo X100s Pro i vivo X100 UItra debiutują na dniach, a ich specyfikacja…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Wyczekiwany OPPO z globalną premierą. Taka specyfikacja zrobi ze średniaka HIT w Polsce

Globalny OPPO Reno 12 Pro 5G jest coraz bliższy premiery. Smartfon klasy średniej otrzymał kolejną…

8 maja 2024