Kategorie: Newsy

Zadzwonił złodziej, Polka straciła 160 tysięcy złotych

Pewna Polka odebrała niepokojący telefon, co poskutkowało utratą prawie 160 tysięcy złotych! To kolejne oszustwo, którego hakerzy używają, aby oskubać nas z gotówki.

Nowy rok warto zacząć kolejnym apelem dotyczącym bezpieczeństwa – hakerzy nie próżnują, choć stale wykorzystują te same metody, o których w 2023 roku było bardzo głośno.

O poważnym oszustwie donosi Policja w Bielsku Podlaskim. Mieszkanka powiatu bielskiego straciła niemal 160 tysięcy złotych, po tym, jak została oszukana przez osoby podające się za pracowników banku.

Oszustwo na pracownika banku dalej zbiera żniwo

Złodzieje przekonali ofiarę, że pieniądze na jej koncie nie są tam bezpieczne – chodzi oczywiście o wniosek kredytowy, który miałby się rzekomo pojawić w banku. Oczywiście nic takiego nie miało miejsca.

Oszuści powiedzieli też kobiecie, że konieczne są pewne działania na koncie – niestety ofiara od razu, bez namysłu, posłuchała ich instrukcji.

Oszust powiedział, że będzie wykonywał operacje na jej koncie, a ona musi wykonywać jego polecenia. Zgodnie z tą informacją kobieta kilkakrotnie podała kody weryfikacyjne, które otrzymywała sms-em. Rzekomy konsultant powiedział, że kobieta przez jakiś czas nie może wchodzić na swoje konto, bo aplikacja jest zablokowana i tak też mieszkanka powiatu bielskiego uczyniła.

– czytamy na policyjnej stronie.

Fot. Pixabay

To nie koniec koszmaru kobiety – kolejnego dnia oszuści znów zadzwonili, by dokończyć „czyszczenie” jej konta. Niestety dopiero po czasie kobieta zaczęła zastanawiać się, czy przypadkiem nie padła ofiarą oszustwa.

Tego samego dnia zadzwoniła do swojego banku, gdzie dowiedziała się, że z jej konta pieniądze były wielokrotnie przelewane na inne rachunki bankowe oraz wypłacane w różnych bankomatach. Tym samym oszustom udało się wypłacić z konta kobiety prawie 160 tysięcy złotych.

To nie pierwsza tego typu sytuacja. O podobnych donosiliśmy już wielokrotnie w ubiegłym roku. Policja przypomina, że pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.

W październiku ubiegłego roku pewna Polka straciła ponad 300 tysięcy złotych:

https://www.gsmmaniak.pl/1447128/oszustwo-telefoniczne-polka-stracila-331-tysiecy/

Źródło

Monika Szefler

Najnowsze artykuły

  • Słuchawki
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Test Fresh ’n Rebel Clam Fuse. Idealne na lato

Fresh ’n Rebel Clam Fuse to bezprzewodowe nauszne słuchawki, które nie tylko zachwycają przyjemnym dla…

12 maja 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Wearables

Apple Watch X na zdjęciach. Kamera na froncie kupi nieprzekonanych?

Apple Watch X pozuje na grafikach koncepcyjnych. Największa zmiana to obecność kamerki do rozmów na…

12 maja 2024
  • Promocje

Najbardziej opłacalny Samsung w Polsce z baterią 6000 mAh w kozackiej cenie

Samsung Galaxy M34 5G ma baterię 6000 mAh, ekran Super AMOLED 120 Hz i aparat…

12 maja 2024
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Jeden z najlepszych producentów smartfonów z Androidem rezygnuje z… Androida

HUAWEI kiedyś niemal zdetronizował Samsunga, później niemal zniknął z rynku smartfonów, a teraz wraca do…

11 maja 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Nowy Apple iPhone 16 Pro będzie 20% lepszy. Przekona Cię to do zakupu?

Nowy Apple iPhone 16 Pro doczeka się w tym roku nowego, jaśniejszego wyświetlacza? Wszystko na…

11 maja 2024
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Wiadomości Google same wiedzą, kto pisze. Genialna, użyteczna nowość

Aplikacja Wiadomości Google doczeka się funkcji, która zidentyfikuje piszących do nas wiadomości SMS-owe. Dzięki temu…

11 maja 2024