Kantar Worldpanel przeprowadził w ostatnim czasie badanie dotyczące ogólnoświatowej sprzedaży urządzeń mobilnych w przeciągu ostatnich dwunastu tygodni, z których po raz kolejny dowiadujemy się, że w siłę rośnie w dalszym ciągu system Google Android, który zagarnął już 61% światowego rynku. A jak ma się to w odniesieniu do producentów oraz pozostałych systemów mobilnych?
Z badania, dowiadujemy się, że aż jedna trzecia sprzedanych urządzeń z systemem Google Android, to słuchawki wyposażone w wysiedleńcze o przekątnej mniejszej niż 4.5 cala. W tej kategorii największym zainteresowaniem cieszą się smartfony południowokoreańskiego koncernu Samsung, tajwańskiego HTC, koreańskiego LG Electronics oraz chińskiego ZTE.
Na europejskim rynku wyszukiwarkowy gigant ze swoim systemem operacyjnym odnotował wzrost o 20.2% w przeciągu ostatnich dwunastu miesięcy. A aż 2/3 sprzedawanych urządzeń w Europie to własnie te pracujące pod kontrolą Androida, co pokazuje, że zyskuje on coraz większą popularność. Nieco inaczej ma się sytuacja w Stanach Zjednoczonych, gdyż tam z urządzeń z powyższym systemem korzysta prawie 50% na rynku. Dla kontrastu warto wspomnieć, że w Hiszpanii, według firmy Kantar Worldpanel zainteresowanie Androidami dochodzi do prawie 90%.
Jak wspominałem na samym początku Google Android, według przeprowadzonego badania posiada 61 procentowy udział w rynku. Drugie miejsce w dalszym ciągu należy do firmy Apple i ich mobilnego systemu iOS – 24%, a ostatnie miejsce na podium przypadło rosnącemu powoli w siłę Windows Phone, który posiada około 5% udziałów.
Z badania wynika również, że im większy ekran w samrtfonie posiadamy, tym aktywniej korzystamy ze wszystkich dobrodziejstw urządzenia, w tym aż 65% posiadaczy słuchawek z wyświetlaczem powyżej 5 cali ściąga materiały wideo.
źródło: Kantar Worldpanel
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.