Kategorie: Newsy

Mamy już dość ChatGPT? Ogromny spadek użytkowników

ChatGPT po raz pierwszy od premiery traci użytkowników. Na platformie spędzamy też coraz mniej czasu. Czy to już początek końca wielkiej popularności rewolucyjnego narzędzia?

W ostatnich miesiącach wiadomości dotyczące ChatGPT dotyczyły w zasadzie tylko jednego – rosnącej popularności narzędzia. Tym razem, po raz pierwszy od końcówki 2022 roku, nastąpiła w tej kwestii pewna zmiana.

ChatGPT traci zainteresowanie internautów?

W ubiegłym miesiącu zarejestrowano bowiem spadek ruchu na poziomie aż 9,7%. Zmalał też średni czas spędzony na stronie – o 8,5% – oraz liczba unikalnych użytkowników – o 5,7%.

Spadki są naprawdę spore – szczególnie, że ChatGPT do tej pory stale zyskiwał. Dotychczas rozwijał się w tak ekspresowym tempie, że zyskał nawet miano najszybciej rozwijającej się aplikacji z rekordem 100 milionów aktywnych użytkowników w zaledwie dwa miesiące od premiery. To wynik godny odnotowania.

Od tego czasu Threads od Mety zdążyło już pobić ten rekord (i to w zaledwie pięć dni!), ale to jednak trochę inny przypadek 😉

chatgpt/ fot. OpenAI

Czy można mówić już o zmniejszeniu zainteresowania sztuczną inteligencją? Oczywiście, że nie – ChatGPT to tylko jedno z wielu narzędzi, które bazuje na AI. Sztuczna inteligencja dynamicznie się rozwija, a jej wszystkich możliwości nie poznamy jeszcze długo.

Spadek w zainteresowaniu użytkowników może być częściowo związany z sezonem urlopowym czy wolnym od szkoły i zajęć na uczelni. Uczniowie stanowią bowiem całkiem pokaźny procent korzystających z narzędzia od OpenAI.

Trzeba też pamiętać, że dostępny w darmowej wersji ChatGPT w wersji przeglądarkowej i na aplikacje mobilne dostarcza wielu odpowiedzi i pomaga tworzyć różnego rodzaju treści, jednak nie jest nieomylny i jeszcze sporo brakuje mu do bycia narzędziem bez wad.

Jeśli chcemy mieć dostęp do nowszej, a co za tym idzie bardziej dopracowanej wersji narzędzia, musimy zapłacić 110 złotych. ChatGPT-4 został m.in. wyposażony w aktualną wiedzę o świecie – darmowy model ma ograniczoną wiedzę tylko do wydarzeń, które miały miejsce do września 2021 roku.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1423609/google-pixel-spadek-w-usa-wzrost-w-japonii/

Źródło

Monika Szefler

Najnowsze artykuły

  • Artykuł sponsorowany

Aplikacja z promocjami w sklepach – nowoczesny sposób na oszczędzanie

Zakupy są nieodłączną częścią życia każdego z nas. Umiejętne oszczędzanie i korzystanie z promocji oferowanych…

10 maja 2024
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Bestsellerowy Samsung stał się jeszcze lepszym wyborem. Już teraz kupują go miliony

Samsung Galaxy S24, Samsung Galaxy S24+ oraz Samsung Galaxy S24 Ultra doczekały się kolejnego udoskonalenia.…

10 maja 2024
  • Promocje

Najlepszy telefon świata w tej cenie sprawia, że Samsung płacze, a Apple chowa

Najbardziej uwielbiany smartfon na świecie? Patrząc na komentarze w polskim internecie (i nie tylko), to…

10 maja 2024
  • Nubia
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Test nubia NEO 5G. Komfortowe granie nie musi być drogie

W świecie smartfonów, poszukiwanie przystępnych cenowo urządzeń dla graczy staje się coraz bardziej powszechne. Nubia…

10 maja 2024
  • Newsy

Uważaj, gdzie klikasz w BLIK. Oszuści chcą Cię wykorzystać

Korzystasz na co dzień z płatności BLIK? Uważaj na to nowe oszustwo, które może Cię…

10 maja 2024
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Ta nowość Chrome króluje na smartfonach. Teraz trafi też na komputery

Google wrzuca funkcję Circle to Search (Zakreśl, aby wyszukać) nie tylko do aplikacji mobilnej, ale…

10 maja 2024