Bard AI, czyli "ChatGPT od Google"? / fot. Mopic, Fotolia.com
ChatGPT po raz pierwszy od premiery traci użytkowników. Na platformie spędzamy też coraz mniej czasu. Czy to już początek końca wielkiej popularności rewolucyjnego narzędzia?
W ostatnich miesiącach wiadomości dotyczące ChatGPT dotyczyły w zasadzie tylko jednego – rosnącej popularności narzędzia. Tym razem, po raz pierwszy od końcówki 2022 roku, nastąpiła w tej kwestii pewna zmiana.
W ubiegłym miesiącu zarejestrowano bowiem spadek ruchu na poziomie aż 9,7%. Zmalał też średni czas spędzony na stronie – o 8,5% – oraz liczba unikalnych użytkowników – o 5,7%.
Spadki są naprawdę spore – szczególnie, że ChatGPT do tej pory stale zyskiwał. Dotychczas rozwijał się w tak ekspresowym tempie, że zyskał nawet miano najszybciej rozwijającej się aplikacji z rekordem 100 milionów aktywnych użytkowników w zaledwie dwa miesiące od premiery. To wynik godny odnotowania.
Od tego czasu Threads od Mety zdążyło już pobić ten rekord (i to w zaledwie pięć dni!), ale to jednak trochę inny przypadek 😉
chatgpt/ fot. OpenAI
Czy można mówić już o zmniejszeniu zainteresowania sztuczną inteligencją? Oczywiście, że nie – ChatGPT to tylko jedno z wielu narzędzi, które bazuje na AI. Sztuczna inteligencja dynamicznie się rozwija, a jej wszystkich możliwości nie poznamy jeszcze długo.
Spadek w zainteresowaniu użytkowników może być częściowo związany z sezonem urlopowym czy wolnym od szkoły i zajęć na uczelni. Uczniowie stanowią bowiem całkiem pokaźny procent korzystających z narzędzia od OpenAI.
Trzeba też pamiętać, że dostępny w darmowej wersji ChatGPT w wersji przeglądarkowej i na aplikacje mobilne dostarcza wielu odpowiedzi i pomaga tworzyć różnego rodzaju treści, jednak nie jest nieomylny i jeszcze sporo brakuje mu do bycia narzędziem bez wad.
Jeśli chcemy mieć dostęp do nowszej, a co za tym idzie bardziej dopracowanej wersji narzędzia, musimy zapłacić 110 złotych. ChatGPT-4 został m.in. wyposażony w aktualną wiedzę o świecie – darmowy model ma ograniczoną wiedzę tylko do wydarzeń, które miały miejsce do września 2021 roku.
https://www.gsmmaniak.pl/1423609/google-pixel-spadek-w-usa-wzrost-w-japonii/
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…
Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…
Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…
Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…
Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…
Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…