Kategorie: Poradniki Samsung Telefony

Telefon Samsung w genialnej cenie to kusząca okazja, ale zakupu możesz pożałować

Natrafiła Ci się świetna okazja do kupienia telefonu Samsung w zaskakująco niskiej cenie, ale z europejskiego sklepu lub spoza oficjalnej polskiej dystrybucji? Zaoszczędzenie setek złotych to świetna sprawa, ale gorzej może Ci pójść z realizacją gwarancji w Polsce. Sprawdź, co musisz wiedzieć.

Smartfony Samsung zdecydowanie nie należą do najtańszych na rynku, a już zwłaszcza gdy stawiamy na zakup w oficjalnej polskiej dystrybucji.

Weźmy na tapet najnowszego flagowca. Samsung Galaxy S23 w jedynej słusznej wersji 256 GB dostępny jest w autoryzowanych sklepach w cenie od 3999 złotych. Tymczasem najniższa cena wskazywana przez Ceneo opiewa na kwotę 3398 zł. To aż 601 zł różnicy!

Samsung Galaxy S23: najlepsze oferty wg Ceneo

Samsung Galaxy S23: ceny w oficjalnej polskiej dystrybucji

Jeśli chodzi o oferty zagraniczne, to na początku czerwca pisałem o promocji włoskiego Amazonu, gdzie Samsung Galaxy S23 8/256 GB w cenie ok. 3400 złotych z prezentem w postaci ładowarki, której normalnie w pudełku na start nie znajdziemy.

Jak widać, zakup telefonu Samsung poza oficjalnymi kanałami dystrybucji w Polsce bywa opcją szczególnie kuszącą. Kilka stówek w kieszeni w tych trudnych inflacyjnie czasach to rzecz na wagę złota.

Niestety, nie wszystko złoto, co się świeci. Pojawia się bowiem pytanie: czy na telefon Samsung z europejskiej dystrybucji, nawet sprzedawany bezpośrednio w Polsce, obowiązuje gwarancja?

Gwarancja na telefony Samsung z europejskiej dystrybucji w Polsce. Jak działa?

Na start zacznijmy od tego, że urządzenia spoza Unii Europejskiej oraz EOG (Europejskiego Obszaru Gospodarczego) mogą nie zostać przyjęte na naprawę w autoryzowanych serwisach. Jako powód producent może wskazać na brak zgodności oprogramowania oraz niedostępność odpowiednich części.

Jeśli chodzi zaś o serwisowanie telefonu zakupionego np. w MediaMarkt.de, na dowolnym Amazonie lub u sprzedawcy działającego w Polsce, ale sprzedającego urządzenia pochodzące z europejskiej dystrybucji, to trzeba spełnić pewne warunki.

Zacznijmy od tego, że w przypadku autoryzowanych sklepów spoza Polski, serwis będzie od Ciebie wymagał okazania dowodu pierwokupu. Gdy zakupimy europejską wersję telefonu, ale z polskiego sklepu, to dodatkowo należy mieć uzupełnioną przez sprzedawcę kartę gwarancyjną.

Dzięki tym dokumentom zyskamy prawo do naprawy bezpłatnej. Nie jest to jednak ta sama naprawa gwarancyjna, jak przy zakupie telefonu od autoryzowanego sprzedawcy w Polsce. Na czym polega różnica?

Przy bezpłatnej naprawie smartfonów Samsung NIE OBOWIĄZUJĄ niektóre korzyści i przywileje z karty gwarancyjnej, takie jak wymiana sprzętu na nowy (gdy niemożliwa jest naprawa lub usterka się powtarza) czy 14-dniowy termin naprawy. Serwis może też odmówić naprawy ze względu na brak dostępności części.

Jak widać, naprawa bezpłatna nie jest aż tak atrakcyjną opcją jak naprawa gwarancyjna. W trudnych przypadkach można się spotkać z pewnymi nieprzyjemnościami. Zawsze warto pamiętać o rękojmi, czyli ustawowej odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne oraz prawne sprzedanego towaru.

To jeszcze musisz wiedzieć o gwarancji Samsunga w Polsce

Warto też wiedzieć, że dokumenty uznawane przez serwis to:

  • Faktura VAT, paragon fiskalny ze stawką VAT 23% (również ze stawką ZW);
  • umowa lub aneks do umowy;
  • T-Mobile/Play/Cyfrowy Polsat – potwierdzenie z programu „gwarancja”;
  • NeoNet/Media Markt/EuroNet – dokument wydania WZ.

Każdy z tych dokumentów musi zawierać co najmniej jedną informację: model telefonu, numer seryjny lub numer IMEI urządzenia. Tymczasem karta gwarancyjna powinna być uzupełniona przez sprzedawcę wraz z pieczątką sklepu.

A co z gwarancją Samsung w Polsce bez dowodu zakupu? Najlepszą opcją jest udanie się do sprzedawcy, by wystawił on stosowny duplikat.

Gdy telefon kupowany jest z drugiej ręki, to serwis przeprowadzi naprawę gwarancyjną jeżeli nie minęło 24 miesięcy od daty aktywacji, bądź 28 miesięcy od daty produkcji. Tylko przy konieczności wymiany telefonu potrzebny będzie już dowód zakupu.

Na koniec załączam zrzut ekranu z czytelną tabelką ze strony Samsung Community Polska, która dokładnie wyjaśnia różnicę między naprawą bezpłatną, gwarancyjną i gwarancyjną bez dokumentu:

fot. AgnieszkaG na Samsung Community Polska

Źródło


Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Japoński samuraj potwierdza premierę. Znam datę debiutu flagowca Sony Xperia 1 VI

Sony potwierdziło premierę nowych smartfonów! Debiut flagowca i średniaka (a może jeszcze jednego modelu) został…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Operatorzy
  • Plus

Nowy iPhone za mniej niż 2500 zł? Ten operator ma okazje dla fanów Apple

Plus ma specjalne oferty dla tych, którzy przymierzają się do zakupu nowego iPhone'a. Z ofertami…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Nokia
  • Telefony

25 lat temu dałbyś się za nią pokroić. Dzisiaj debiutuje ponownie i trafia do Polski

Solidne wykonanie, cyfrowy detoks, bateria na kilka dni i Snake w telefonie. Jeśli któryś z…

8 maja 2024
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Pozamiatane. Smartfon z najlepszym aparatem na świecie zmiażdżył rywali

Mamy nowego króla! Jeden z najnowszych flagowców został okrzyknięty najlepszym telefonem do zdjęć na świecie.…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Nie docenisz tych flagowców, obudzisz się z ręką w nocniku. W tych cenach ich specyfikacja czaruje przed premierą

vivo X100s, vivo X100s Pro i vivo X100 UItra debiutują na dniach, a ich specyfikacja…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Wyczekiwany OPPO z globalną premierą. Taka specyfikacja zrobi ze średniaka HIT w Polsce

Globalny OPPO Reno 12 Pro 5G jest coraz bliższy premiery. Smartfon klasy średniej otrzymał kolejną…

8 maja 2024